ipchains na RedHat 7.2

Čtvrtek Leden 3 11:08:43 CET 2002

Michal Vymazal píše:
> Zkousel jsem iptables vypnout (v services), odinstalovat, ale nepomohlo.
> Zkratka, pokud /etc/sysconfig/ipchains neexistuje, skript
> /etc/init.d/ipchains   neudela modprobe ipchains. proc, to nevim. V RH
> 7.1 se modprobe jeste udelal i pri neexistenci /etc/sysconfig/ipchains.
	Tak to já vím proč; máte pravdu, očima to vidět není, ale jeden
diff prozradí:
46c46
<       if [ ! -f /proc/net/ip_fwchains -a -f $IPCHAINS_CONFIG ]; then
---
>       if [ ! -f /proc/net/ip_fwchains ]; then
                modprobe ipchains >/dev/null 2>&1 || exit 0
        fi

Asi něco bude na doporučení používat v jádrech 2.4 iptables, když i v RH
jsou ipchains standardně potlačené ve prospěch iptables.
	Některé programy (ipchains, bind atd.), které bez správného
nakonfigurování nemají smysl, jsou distribuovány bez toho, aby se spouštěly
automaticky. Poté, co je nakonfigurujete, už se spouštět můžou.
	Kdybyste nechal instalátor vytvořit nějaké základní nastavení
paketového filtru (který kupodivu pracuje zrovna nad ipchains), na tyto
potíže byste nenarazil, protože správný soubor /etc/sysconfig/ipchains
by se vygeneroval.