Priserne pomaly ServeRAID ?

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Úterý Leden 15 10:51:08 CET 2002

Pavel Lisy wrote:
: Při instalaci (RAID pole) jsem zvolil defaultní nastavení pro RAID 5 (se
: třemi disky), ale již instalace RH probíhala asi půl hodiny, přesto, že
: jsem instaloval méně než polovinu balíčů. Nejprve mě zarazilo, že se
: device jmenuje /dev/sda (a ne /dev/md),  ale v dokumentaci píšou, že by
: to tak mohlo (mělo) vypadat.

	/dev/md* je softwarovy RAID. HW RAID se tvari jako "virtualni"
SCSI disk. O tom je to "HW" ve slovnim spojeni "HW RAID".

	Jinak RAID-5 je notoricky znamy pomalym zapisem, zejmena pokud
neni sekvencni (musi se nacist prislusny blok z n-2 disku, pridat k tomu
ten zapisovany blok, spocitac checksum a zapsat prlsusny blok a jeho
paritni blok.
:
: Např. při importu větší databáze do PostgreSQL protože je to _řádově_
: pomalejší než normální IDE disk. Disky se točí jako blázen, jako by
: hlavičky lítaly ze strany na stranu. Při čtení se to zdá být docela
: normální.
:
: Hledal jsem všude možně na internetu, ale nikde jsem neobjevil náznak
: řešení.
:
: Nenapadá vás někoho, v čem může být zakopaný pes?
:
	Malo pameti v radici? Jak se to chova, pokud RAID vypnete a zkusite
nad jednotlivymi disky rozjet SW RAID? Nekdy muze byt SW RAID rychlejsi
nez HW (prectete si na http://www.linux.org.uk/diary/ zaznam z 9. rijna).

-Y.

|\    As anyone can tell you trying to force things on Linux developers   /|
|\\   generally works out pretty badly.              (Alan Cox in lkml)  //|