Kompilace PHP s oraclem

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pátek Leden 18 14:28:40 CET 2002

pavel.zima na ct.cz wrote:

> vytvori. Pokud zedituji php.spec tim, ze prepisu u configu pouze
> --without-oci8 -> --with-oci8, vytvareni zkonci chybou. Bohuzel at se
> snazim jak se snazim nemoho rozlustit kde je chyba. pro ukazku zasilam

ja jsem zkousel kom[ilovat primo PHP4.1 z php.net a jede mi to pri
tomto:
./configure --with-apxs --with-oci8
-with-config-file-path=/etc/httpd/php -with-
xml -enable-track-vars -enable-debugger -enable-magic-quotes

Oracle mam 9i na Win NT a 9i client v linuxu. V teto kombinaci jsem
postrehl jednu vadu, PHP nevidi tabulky u kterych je v nazvech _,
ty zkratka neexistuji (perl, sql+ ten prblem nemaj). :-))

> co je to -lclntsh ????????????????????????????

To je knihovna od Oracle, mate nainstalovan aspon klienta od Oracle
a spravne slinkovane knihovny? Prave 9i ma v tomto chybu a nevytvori
tuhle knihovnu (zalezi na distribuci, nove SuSe je ok, RH ne, problem
s ld)! V okamziku kompilace je take vhodne, aby byly nastavene
promenne dle Oracle choutek:
CLASSPATH, LD_LIBRARY_PATH, NLS_LANG, ORACLE_HOME, ORACLE_SID,
ORACLE_TERM, ORA_NLS33, PATH, TNS_ADMIN

Nektere nejsou pro preklad potreba. Nejlepe priat si do /etc/profile.d
script pro nastaveni vsech techto ficurek dle doporuceni installu.

Apropo je Oracle pekna chciplina, jsem byl k nemu donucen po kladnych
zkusenostech se Sybase a nestacim se divit. Clovek se blbe podiva na
server a uz to chcipe. Jsem zvedav, jak se vyporada s tim, az tam zacnu
cpat 100 GB dat v podobe stomegovych BLOBu. :-)

	Majkl