RH 7.2 a neviditelne subory cez NFS?

Neděle Leden 27 22:06:47 CET 2002

On Sat, 26 Jan 2002, Stanislav Meduna wrote:

> ja uz neviem, ja snad privolavam temne sily alebo co :-)

No jo, kdyz si nekdo v kancelari namaluje na stenu nad pocitac
pentagram... :)

> Klient ma namontovany adresar zo servera. V jednom adresari
> pri ls nie je vidiet ani jeden subor. Ked sa v nom ale nejaky subor
> touchne, razom su vidiet vsetky. Ked sa ten subor zmaze, znovu
> nie je vidiet nic. Proste:

Jsou ty soubory neviditelne jen pri ls, nebo se na ne nelze dostat ani se
znalosti jmena? Co se stane, kdyz se udela touch na jiz existujici soubor?
Co se stane po zastaveni a opetovnem nastartovani nfs demona?

A specialni bonusova sada otazek: opravdu ls nenajde zadne soubory?
Co ls -q? strace ls? echo *? strace sh -c 'echo *'?

On Sat, 26 Jan 2002, Ales Rygl wrote:

> Mozna to s tim nesouvisi, a jde o upne neco jineho, ale uz jsem se 2x
> setkal s tim, ze na stroji s RH 7.2, jadro 2.4.16-0.5 z Rawhide, kam kolega
> byl prihlaseny pres ssh,  ls neukazovalo vsechny soubory v adresari. Byl v
> nem soubor, ktery neustale rostl (log) a kolega na nej chtel udelat tail
> -f. 100% tam byl, ale ls ani tail <jmeno_souboru> ho nenasel. Pomohlo
> udelat cd .. a cd zpet a vse bylo ok. [...]

A lze se na takovy soubor dostat pomoci ../adresar/soubor? Co
/cesta/adresar/soubor? V kazdem pripade to vypada, jako by bylo neco
shnileho v dcache resp. mozna v interakci dcache a prislusneho
filesystemu.