OT: pomoc

Jiri Chaloupka dev na b2bexpander.com
Pondělí Leden 28 10:10:42 CET 2002

Dovolim si jeste jedno prirovnani, nasledujici priklady ciste hypoteticke ...
Jsem linuxovy guru, o linuxu vim (temer) vse. Manzelka si vzpomene, ze chce
novou policku na kytku, ci nevim na co a co cert nechtel, nekde si ji koupi,
protoze vi, ze sam ji nekoupim a na mne zbyva jen to, abych ji pridelal na
zed.Ted zacina vyber:
situace a/
jdu do zelezarstvi, reknu, ze potrebuji nejake hmozdinky a sroubky. Prodavac
se mne zepta jake. Protoze nevim presne jake (moc tomu nerozumim), prodavac
mi rekne, at si nejdrive nastuduji predpisy pro praci s elektrickymi
zarizenimi (budu vrtat s elektrickou vrtackou), sezenu par knizek, abych
nalezl presne vzorce na vypocet nosnosti zavesnych zarizeni, abych si mohl
spocitat, jak velka hmozdinka a jak velky sroub je treba aby to unesla,
zjistim, jak prijit na to, jaky typ hmozninky potrebuji (jine jsou do dutych
cihel, jine do plnych, atd). Az to budu mit za tyden nastudovane a
propocitane, vratim se do toho kramu a koupim 2 hmozdinky a dva srouby a
odborne to udelam. Dalsi 2 roky to nebudu potrebovat, az za dva roky bude
manzelka chtit to same v blede modrem, uz si nic pamatovat nebudu a budu
studovat znovu. Behem toho tydne, co se to budu ucit, se samozrejme
nedostanu k nicemu jinemu, prace mi bude stat, sef bude neprijemny, strhne
mi premie...

situace b/
jdu do firmy, ktera dela podobne prace. Jelikoz maji prace dost, budou se
tvarit vselijak ale premluvim je. prijedou, za cca pul hodinky maji hotovo i
s uklidem a odjedou. Jejich hodinova sazba je rekneme 350 Kc, to i s cestou
ke mne a ode mne da rekneme na 2-3 hodinky - zaplatim minimalne 700 Kc, asi
vic. Manzelka bude nastvana, protoze ji nebudu moci koupit nove saty ...

situace c/
pujdu do jineho kramu. Prodavac bude ochotnejsi, kdyz zjisti, ze tomu
nerozumim, zepta se jak velka je police, co na ni bude, zepta se, jestli zdi
jsou na poklap dute, da mi dve hmozdinky, jejichz typ odhadne, k nim srouby.
Treba zjisti, ze moje vrtacka neni to spravne, nabidne mi, ze jestli chci,
pujci mi priklepovou vrtacku (na vrtani do zdi), rekneme za 2-3 stovky (za
dve hodinky ji prinesu zpet). Usetrim x set korun, manzelka bude spokojena,
ze ma policku, ze mi zbylo na nejaky darek pro ni, a men nebude vubec vadit
nejsem guru na pridelavani policek, neb jsem placeny za uplne neco jineho.

--
Jiri Chaloupka
B2BExpander.com