OT: pomoc

Jiri Chaloupka dev na b2bexpander.com
Pondělí Leden 28 10:11:39 CET 2002

Dovolim si jeste jedno prirovnani, nasledujici priklady ciste hypoteticke
Jsem linuxovy guru, o linuxu vim (temer) vse. Manzelka si vzpomene, ze
chce novou policku na kytku, ci nevim na co a co cert nechtel, nekde si ji
koupi, protoze vi, ze sam ji nekoupim a na mne zbyva jen to, abych ji
pridelal na zed.
Ted zacina vyber:
situace a/
jdu do zelezarstvi, reknu, ze potrebuji nejake hmozdinky a sroubky.
Prodavac se mne zepta jake. Protoze nevim presne jake (moc tomu
nerozumim), prodavac mi rekne, at si nejdrive nastuduji predpisy pro praci
s elektrickymi zarizenimi (budu vrtat s elektrickou vrtackou), sezenu par
knizek, abych nalezl presne vzorce na vypocet nosnosti zavesnych zarizeni,
abych si mohl spocitat, jak velka hmozdinka a jak velky sroub je treba aby
to unesla, zjistim, jak prijit na to, jaky typ hmozninky potrebuji (jine
jsou do dutych cihel, jine do plnych, atd). Az to budu mit za tyden
nastudovane a propocitane, vratim se do toho kramu a koupim 2 hmozdinky a
dva srouby a odborne to udelam. Dalsi 2 roky to nebudu potrebovat, az za
dva roky bude manzelka chtit to same v blede modrem, uz si nic pamatovat
nebudu a budu studovat znovu. Behem toho tydne, co se to budu ucit, se
samozrejme nedostanu k nicemu jinemu, prace mi bude stat, sef bude
neprijemny, strhne mi premie...

situace b/
jdu do firmy, ktera dela podobne prace. Jelikoz maji prace dost, budou se
tvarit vselijak ale premluvim je. prijedou, za cca pul hodinky maji hotovo
i s uklidem a odjedou. Jejich hodinova sazba je rekneme 350 Kc, to i s
cestou ke mne a ode mne da rekneme na 2-3 hodinky - zaplatim minimalne 700
Kc, asi vic. Manzelka bude nastvana, protoze ji nebudu moci koupit nove
saty ...

situace c/
pujdu do jineho kramu. Prodavac bude ochotnejsi, kdyz zjisti, ze tomu
nerozumim, zepta se jak velka je police, co na ni bude, zepta se, jestli
zdi jsou na poklap dute, da mi dve hmozdinky, jejichz typ odhadne, k nim
srouby. Treba zjisti, ze moje vrtacka neni to spravne, nabidne mi, ze
jestli chci, pujci mi priklepovou vrtacku (na vrtani do zdi), rekneme za
2-3 stovky (za dve hodinky ji prinesu zpet). Usetrim x set korun, manzelka
bude spokojena, ze ma policku, ze mi zbylo na nejaky darek pro ni, a mne
nebude vubec vadit ze nejsem guru na pridelavani policek, neb jsem placeny
za uplne neco jineho.

--
Jiri Chaloupka
B2BExpander.com