OT: pomoc

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Pondělí Leden 28 11:08:01 CET 2002

Ondrej Tuma wrote:

> Mimo jine jsem mel na mysli i fakt ze se obcas stane i to ze nekdo
> proste nema cas si hrat s pitomou cestinou nebo cist manualy, ale proste
> potrebuje neco funkcniho, a v dobe mych zacatku sem nemel zadneho
> znameho z rad linuxaru, a na to co vsechno umim a jak na tom sem se
> obcas docela slusne topim, ale mam pocit ze pokud se nekdo neco nauci a
> nekdy se ho na to nekdo zepta setka se dost s odpovedi jen se snaz, ja
> taky musel, a cim toho clovek vi min tim je vic otazek, a uvedomme si ze
> linux je celkem odlisny ve vecech konfigurace a spravy od toliko
> [...]

Jednou z prvnich veci, kterou jsem se na tehle platforme naucil je - vazit
si casu tech ostatnich. Jinymi slovy, pokud si prostuduji manual a pak se
slusne zeptam, pak me urcite nikdo nevyhodi :-) Pokud se ale budu bezhlave
ptat na njruznejsi veci bez toho, ze bych napred cetl dokumentaci, pak
evidentne mam snahu mrhat "casem tech druhych", protoze oni tu dokumentaci
budou muset cist za mne. problem je (jako obvykle) v lidech. Ja osobne
nefandim uzivatelum, kteri nechteji cist a nic uet - jen klikat. Dle meho
nazoru (nikomu tento nazor nevnucuji) takovito lide predstavuji "tikajici
bombu", ktera jednoho dne ohrozi nejenom je (to je samozrejme jejich vec),
ale hlavne jejich okoli (a to jiz neni pouze jejich vec).
proto rikam, ze uzivatel se ma ucit denne. Ten ucicim se fandim a vzdy se
budu snazit pomoci. Ten neucicim se nefandim, protoze jednoho dne budou a)
Marnit cas tech druhych b) Svou neochotou se ucit budou ty druhe i
ohrozovat.

--
Michal Vymazal
Office Computer