Vzdaleny pristup

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Čtvrtek Leden 31 11:29:02 CET 2002

On Thu, 31 Jan 2002, Ing. Vlastimil Pospíchal wrote:

> Nedávno jsem něco takového dělal. Když se klient připojil k netu,
> poslal mi automaticky svou IP adresu na mobil. Měl jsem tam
> otevřený port SSH a na ten jsem se v pohodě připojil.

Mozna o neco elegantnejsi reseni je si nekde e skriptu, ktery se pousti po
uspesnem pripojeni pppd, zjistit pridelanou IP adresu, aposlat ji
napriklad mailem nekam, kde se automaticky zpracuje a vystavi nekam na
web, nebo (jak to delaji napriklad nektere DynIP sluzby) ji zforomovat
nekam do HTTP requestu pro nejaky skript, se stejnym vysledkem...

> Telnet? Ten bych si netroufnul použít ani uvnitř lokální sítě.

Vidite. A kolik lidi pouziva ftp a pop3, ale pak se hlasi sshckem na ten
samy stroj se stejnym heslem, a mysli si, jak jsou v bezpeci ;)

--
JiKos.