OT: pomoc

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na infos.cz
Čtvrtek Leden 31 12:16:47 CET 2002

>Jaka linuxova osveta? K cemu? Proc?

Co k tomu říci? Nebylo by lepší jednou jasně říci, co znamená vstup do světa
Linuxu? Linuxoví nadšenci opravdu hodně mlží a slibují modré z nebe těm, kdo
by chtěli Linux zkusit. Projeďte si libovolnou diskusi na téma Windows
versus Linux třeba na www.zive.cz, apod..

I já mám v živé paměti, jak jsem začínal s Linuxem pomocí RedHat 6.1 CZ.
Rozhodli jsme se 4 kluci, že začneme s Linuxem, a budeme si pomáhat. Ovšem
po 3 dnech, kdy si každý vyzkoušel aspoň 10x instalovat RedHat a pokaždé se
to zaseklo těsně na konci po 2 hodinách jsem zůstal sám. Nevzdal jsem to
jenom díky tomu, že jsem nakonec sehnal Debian. Mý 3 kamarádi ovšem
skončili, protože angličtina pro ně byla pasé. Ale taky díky tomu, že mi
řekli, že kolem Linuxu se lže, protože všude slyšeli o jeho menší chybovosti
oproti Windows, a přitom Linux nedokázal napsat ani bezchybný instalák. Jak
to asi prý bude vypadat se samotným Linuxem? Já sám jsem od té doby nikdy
nepoužil RedHat a ostatní od této distribuce zrazuji. Ale to jen tak na
okraj.

Pak jsem potil krev, když jsem dělal obyčejné věci, například konfiguroval
modem (uf, cca měsíc práce). Dnes tvrdím, že Linux skutečně není procházka
růžovým sadem, a jesli bych si něco moc přál, tak distribuci, která by se
nainstalovala a spravovala tak jednoduše, jako Windows. Existuje vůbec
nějaká, kterou bych mohl z tohoto titulu doporučit?

>Ja jsem se take anglicky neucil, ale nouze me donutila, ted uz anglicke
>manualy zvladam. To, ze jste se neucil anglicky je vase chyba.

Neznalost angličtiny je určitě chyba, ale měla by existovat cesta i pro
takového člověka. Myslím, že prakticky všechny potřebné návody jsou v
češtině. Mnoho lidí, třeba i tady v konferenci se o to postaralo. I já jsem
pár návodů v češtině napsal. Osobně si myslím, že dnes už nemusíme kopat
člověka jen za neznalost anličtiny. A kdo chce vidět více do střev, nechť se
postupně anglicky naučí.

>Vubec ne. Protoze tim ze jste se nic nenaucil ho budete za par dni
>otravovat zase. Kamarad usetri cas, kdyz se na vas vykasle a vy
>usetrite cas, kdyz se vratite k Windows.

Naopak. Kamarád ušetří čas, já mohu používat funkční Linux a za tu dobu se
naučím o Linuxu více, než kdybych měsíc jen tápal nad tím, jak něco
rozchodit. Kamaráda budu párkrát otravovat, ale velmi urychlí mé poznání o
Linuxu.

>Ale co my s tim? Lide si nainstalujou linux a my jsme jim povinni
>pomahat?
>V dobe, kdy vy jste se flakali jsme se my ucili anglicky a studovali
>manualy. Vy se ted chcete dale flakat a my vam v tom mame pomahat?

Nejsme povinni pomáhat lidem. Ale proč jim neulehčit cestu? Já jsem s
počítači začal v době, kdy znalost strojáku byla absolutní nezbytnost. A mám
kvůli tomu lidem cpát stroják? Proč?

Pokud nechcete pomáhat lidem, tak se zdržte komentářů, a je O.K.. A řeknu to
takto, i já se dále chci flákat, jinak řečeno s minimálním úsilím dosáhnout
co nejvíce. Lenost je také matka pokroku. I Vy sám, můžete-li stejného
výsledku dosáhnout více cestami si vyberete tu nejefektivnější, tedy nejméně
namáhavou. Tak proč to zazlíváte druhým?

S pozdravem

Miloslav Ponkrác