modem.h

Michal Hajek hajek na nspuh.cz
Středa Červenec 10 10:48:54 CEST 2002

Jan Kasprzak wrote:
> [...]
> :     status &= ~TIOCM_DTR;
> :     oks=ioctl(serport, TIOCMSET, &status);
> :     ?
> :     Ono totiz prakticky se mi zda (podle toho, jak se chova program dal),
> :     ze nefunguje ani jedno z toho, a ten pocitac je v jinem kanclu,
> :     nechce se mi tam litat to merit :-)
>
> 	Zrovna DTR je v tomhle specialni, protoze se nahazuje pri
> otevreni serioveho portu (open("/dev/ttyS0", O_RDWR)) a shazuje pri jeho
> uzavreni. Potom s tim pochopitelne muzete delat co chcete, ale vzdycky
> pri spusteni vaseho programu a pri jeho ukonceni se DTR zmeni.

Aha, to by vysvetlovalo to chovani, protoze na HP serveru jsem
musel pouzit DB25 konektor a pouzil jsem pin 6 (DSR), takze
si s tim delam, co je potreba. Poslani dat ze zarizeni je
aktivovano okamzite po naskoceni napajeni (napajeni brano z DTR)
a ja pred nastavenim parametru linky (cili PO otevreni portu)
udelam v programu flush - pocitam s tim, ze s napajenim zacvicim
softwarove pozdeji; prvni data tedy zahodim a dalsi prijdou az za
10 sekund (coz skutecne prijdou).

Protoze ale zrejme nelze nastavit linku pred jejim otevrenim,
asi by bylo mozne pouzit postup
- otevru linku, nastavim linku, flushnu linku, zavru linku
- pockam vterinu (nevim, jestli tam nedrzi napajeni nejaky
   kondenzatorek)
- otevru linku a bez dalsiho prectu, co se posle

Pamatuje si linka nastaveni od minula ?

> 	status |= TIOCM_DTR by melo nastavit DTR do log. 1.

Jo, ale logicka jednicka na RS232 je, pokud vim, zaporna uroven napeti,
coz mi nevyhovuje :-)

Diky,

MH

Michal Hajek                   mailto:hajek na nspuh.cz
Sprava NIS                       http://www.nspuh.cz
NsP Uherske Hradiste          phone : voice +420 0632 529 204
Purkynova 365                         fax   +420 0632 551 014
686 68 Uherske Hradiste  Czech Republic     ICQ UIN: 14290832