Problemy s us/cz klavesnici pod Javou/Swingem

Pavel ŠVARC stefan.samecek na volny.cz
Čtvrtek Červenec 11 12:11:02 CEST 2002

Martin Zuber wrote:

> Zdravim vsechny,
>
> narazil jsem na zajimave (a chybne) chovani aplikace napsane v Jave s
> pouzitim Swingu (nic svetoborneho, jenom test). Pokud mam prepnutou
> klavesnici na US, tak mi nefunguji klavesy kde jsou typicky ceska
> (resp. Latin2) pismenka, tj klavesy '2' '3' '4' '5' '6' a ';' mi nic
> neudelaji (ani se shiftem). Kdyz prepnu na ceskou klavesnici, tak ty
> klavesy chodi, pise mi to cesky, ale se shiftem z nich opet nic
> nevymacknu.
ano toto je chyba Swingu, například v Netbeansech se nedá pracovat pouze pod
anglickou klávesnicí pokud přepnu na českou nenapíšu znaky jako " ' & | < >
což je pro programátora celkem podstatné. Řeším to používáním IBM Java2
1.3.1 kde vše funguje jak má. SUN JDK má tuto chybu už někdy od betaverzí
1.2.0 a nikdo to neopravil ač to bylo reportováno.

Stefan