Best IDE HDD pre online beh

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Úterý Červenec 23 22:06:21 CEST 2002

> Ja osobne jsem dukladny statisticky pruzkum nedelal, ale posledni dobou
> jsem ve svem okoli videl neprijemne mnoho vadnych IDE disku. Znam lidi,
> kterym behem par mesicu odesel uz druhy disk.

Znam takove servery dell, kde to stalo i s scsi disky. Jinak mate pravdu,
absolutni cetnost zmetku mezi ide disky je mnohem vetsi, ale imho hlavne
proto, ze jejich rozsirenost je mnohonasobne vetsi nez u scsi varianty.

Muj osobni nazor je ten, ze u opravdu velkeho zatizeni odchazeji ide disky
drive nez scsi. Samozrejme take vice zatezuji procesor. Vesmes odchazeji
hlavne kvuli tomu, ze scsi jsou lepe chlazene. Tezko se da cekat, ze disk
vydrzi menravne utiseny bedny v beznem kancelarskem provozu (teplota kolem
beden cca 25stupnu, otacky vetraku snizeny tak, aby pocitac jeste nepadal)
po celou dobu zaruky v radu 3-5 let. Ani scsi by takove zachazeni neustal.

Zdenek Mazanec