Best IDE HDD pre online beh

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Středa Červenec 24 08:57:53 CEST 2002

"Pavel Kankovsky" <peak na argo.troja.mff.cuni.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:20020723213228.53B8.0 na argo.troja.mff.cuni.cz...

> Ja osobne jsem dukladny statisticky pruzkum nedelal, ale posledni dobou
> jsem ve svem okoli videl neprijemne mnoho vadnych IDE disku. Znam lidi,
> kterym behem par mesicu odesel uz druhy disk.

A my sme zase vo firme videli viac odidenych SCSI ako IDE, aj ked
zrovna ja som bol odidenym IDE postihnuty.

Mohol by sem napisat nejaky predajca, ktory si vedie statistiku. Inak
su to len odhady, navyse ovplyvnene systematickymi chybami typu
"cela firma kupila WD-cka v tom nestastnom case, ked mali problemy
s niektorymi motherboardami" :-(

Pravdu povediac neverim, ze by v SCSI bola ina mechanika ako v IDE.
Co by mohlo zavazit (v serverovej prevadzke) je viacero otvorenych
prikazov odrazu a moznost disku zvolit si poradie vykonania,
takze hlavicky nelietaju ako blaznive - ale minimalne Linux sa o to
AFAIK stara tiez (okolo elevator algoritmu boli svojho casu dost
horuce diskusie). Inak to vidim skor na tie prevadzkove podmienky -
poriadna bedna miesto prepchatych minivezi, do ktorych clovek
pod stolom obcas aj kopne, klimatizovana serverovna oproti
28 stupnom v kancelarii/byte, ...

Zdravi
--
                                                                  Stano