Udaje v /proc/partitions

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Čtvrtek Červenec 25 21:26:21 CEST 2002

On Thu, 25 Jul 2002, Jan Kasprzak wrote:

> 	Nevite nekdo, jaky vyznam maji jednotlive polozky v souboru
> /proc/partitions v novych kernelech? Moje interpretace nekterych polozek
> je tahle:
> rsect/wsect	pocet prectenych/zapsanych sektoru

Ano.

> rio/wio zrejme pocet I/O operaci (ale nevim co si pod tim prestavit)

Kolikrat byl skutecne disk (radic) pozadan, aby neco delal.

> rmerge/wmerge	tohle je zrejme pocet prikazu pro cteni a zapis vydanych
> 		fyzickemu disku

Pocet merges (za sekundu, mam pocit). Merge nastava, kdyz je nkolik
mensich readu uspesne slouceno do jednoho vetsiho).

> ruse/wuse	ze zdrojaku tusim, ze to je pocet milisekund, po ktere byl
> 		disk "busy" (system cekal aspon na 1 operaci).

To netusim.

> running	zrejme pocet pozadavku ktere prave ted cekaji na vyrizeni
> use		zrejme pocet milisekund kdy disk neco delal (cili bezela
> 		aspon 1 operace cteni nebo zapisu)

Ano.

> aveq		tohle vubec nevim

Prumernea delka fronty pozadavku.

Co se tyce patche, ktery tyto statistiky do kernelu pridaval, viz
http://linux-kernel.skylab.org/20020407/msg00967.html

--
JiKos.