UnitedLinux?

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Pondělí Červen 3 10:15:29 CEST 2002

On Mon, 2002-06-03 at 09:32, Milan Kerslager wrote:

jen kratce a snad technicky:

> To obvykle je pro nekoho, kdo ocekava funkcnost (bez vetsich starosti)
> dost problem.

toto je nahravka na flame, kterou umyslne nevyuziju.

> Zkousel jsem to, ale je to neakceptovatelne. Kdyz se mi na provozni system
> vali denne 10+ novych balicku, nejsem schopen sledovat, co zase nefunguje

ja jedu na mixu testing a unstable. System mam jednou nainstalovany,
obcas (kdyz mam chut, cas a volne megabajty) upgradnu na posledni verzi
testingu. Z unstable pouzivam jen veci, o kterych vim, ze jejich nove
verze jsou proste vzdycky lepsi nez ty predchozi - napr. mozilla.
Nedelam to denne ani automaticky, takze jsem schopen sledovat, co
pripadne prestane fungovat.

> a neustale kontrolovat, zda aktualizovane soucasti neprinasi dalsi skryte
> problemy.

ja jsem nerikal, ze doporucuju apt-get upgrade v cronu na patou rano na
vsechny dny v tydnu. Ja jsem jen rikal, ze kdyz ma clovek pocit, ze uz
dlouho nevidel zadnou krabici (zadne nove vydani), tak si da apt-get
upgrade a ma proste novy system. Jak casto to bude delat je jen
jeho/jeji vec.

Mimochodem, i ostatni systemy se spravou binarnich balicku maji system
pro online upgrade. A nevsiml jsem si, ze by se lide bali
aktualizovanych soucasti.

> Pokud pouziju nejakou starsi verzi, pak se naopak budu potykat s tim, ze
> tam proste dostatecne nove soucasti nejsou.

jak jsem uvedl vyse, debian umoznuje mixovat testing s unstable
dohromady. A funguje to. Clovek ma pak stabilni system s par
doinstalovanymi vystrelky posledni mody.

> To, ze mi 3 dny za sebou prijde "opraveny" balicek je na vazne
> provozovanych systemech neakceptovatelne. Radsi mam v ruce 2x rocne
> provereny celek, nez 3 roky vicemene nedefinovany stav.

ale no tak. I "2x rocne provereny celek" ma den po vydani spoustu oprav,
a hlavne chyb. Alespon predmety zprav v teto konferenci tomu jasne
davaji za pravdu.

> Kdyz bude chtit Debian oslovit vetsi procento lidi, musi se prizpusobit
> jejich pozadavkum. Ani propagace ani "Debian-rules" nepomohou (a rozlozeni
> uzivatelu bude odrazet realitu).

Muzeme diskutovat, co debianu chybi z pohledu majority uzivatelu (urcite
graficky instalator <g>). Je mi ale jedno, ze ostatni pouzivaji
Microsoft Windows nebo RedHat GNU/Linux. Kazdy sveho stesti strujcem. Ja
jsem jen chtel vyuzit konferenci k oprave jednoho Obecne Oblibeneho
Omylu (ohledne tech dlouhym dob mezi vydanimi, kdyby uz nekdo zapomnel,
o cem to vlastne bylo :-)

Petr