jsp stranka v kodovani utf-8

Zdenek Drlik drlik na asd-software.cz
Pondělí Červen 3 15:57:03 CEST 2002

"Pavel ŠVARC" <stefan.samecek na volny.cz> píše v diskusním příspěvku
news:adf4qf$p3d$1 na morticia.kit.vslib.cz...

> to že klienti běží na různých platformách neznamená že musí používat různé
> kódování. Všechny weby dělám v iso-8859-2 a nikdy jsem neměl problém.
> To nastavení "request.setCharacterEncoding(String encoding)" je součástí
> specifikace a není na tom co zkoušet. Prostě se na to asi zpočátku
zapomělo
> a tak je to nyní řešeno tímto způsobem.
>
> Stefan
Dobry den,
ale to ze weby delam v ISO8859-2 nema podle me moc co delat s tim, jake
kodove stranky pouzije klientsky prohlizec pro hodnoty poli v kodovych
strankach. Klient sice dostane v html predepsano, ze dana stranka je v
takovem nebo makovem kodovani, ale to mu slouzi jen pro spravne zobrazeni,
formularova pole IMHO do toho sameho kodovani pred odeslanim neprekodovava.
Pokud se dobre pamatuju, tak v PHP pod Apachem jsem zprovoznoval prave na
tohle mod_csacek, ktery automaticky rozpoznaval klienstky prohlizec a podle
nej prekodovaval vsechny formularove vstupy od klienta na server z jeho
kodovani do nejakeho predvoleneho.
Take v Chipu (tusim c. 12/00, ale tim si nejsem 100% jisty) je clanek o JSP
a servletech, ktery na rozpoznani klientova kodovani umistit do formulare
neviditelnou polozku s ceskymi znaky a po prijeti submitnuteho formulare
zkusit tuto polozku prekodovat z ISO8859-2, z WIN1250 a ja nevim z ceho
jeste a podle toho ktere prekodovani mu da puvodni hodnotu tak takovou
kodovou stranku pouziva klient (toto staci samozrejme udelat jednou na
uvodni strance a v session promenne si zapamatovat kodovani klienta).
Mozna jsem mimo misu, ale abych mohl pouzit Vami popisovanou metodu
setCharacterEncoding(), tak musim pred jejim zavolanim vedet, v jakem
kodovani mi data prijdou. Toto kodovani IMHO nemusi odpovidat kodovani ve
kterem je vytvorena stranka s formularem...
S pozdravem

Zdenek D.