Diakritika, X, latin-3, dead_znaky

Richard Richter richter na bgs.sk
Úterý Červen 11 15:07:10 CEST 2002

Zdravim...

Nedavno jsem si trosku hral s uxtermem (to je neco, kdyz clovek neco objevi) a
velice se mi libil. Az jsem narazil... nedela mi dead_veci, co normalne xterm se
spravnymi locales dela. Bezne frcim na sk_SK (ISO-8859-2, nastavuji jenom
LC_CTYPE). Vsechno jde. Nedavno jsem si rekl, ze bych skusil neco s Esperantem
(ne ze bych ho umel, to ne :-)), a tak jsem si namapoval klavesnici, takze znaky
jako ubreve a hcircumflex jeli bez problemu. Ale nejelo mi skladani znaku z
dead_circumflex a dead_breve.

Proc uxterm nezvlada tyhle dead znaky? A to ani pro latin2 (tj. caron, acute,
atd.). Dale by mne zajimalo, jaky ma vyznam hlaska, ze dane locales nejsou
podporavny C knihovnou, ponevadz nekdy to nevadi (nevim, zda to vadi).
Generovani locales probiha bez problemu. Je mozne provozovat kombinace jako
sk_SK.ISO-10646-1? Je zadrhel v plnem 16b Unicodu?

A pak uz jen perlicka. Kdyz napisu znak s diakritkou (reknemez ccaron) na
uxtermu, tak mi nasledne prijme az dva backspacy. Tj. jako kdyby to bylo za dva
znaky (zeby pro ty dva bajty?) - opticky to neni tak docela ono, da se s tim
neco delat? Mam rad ISO-8859-2, ale na Unicode si dam rict kdykoliv.

Dekuji... s pozdravem Virgo