Diakritika, X, latin-3, dead_znaky

Radovan Garabik spam na melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Úterý Červen 11 17:09:05 CEST 2002

Richard Richter <richter na bgs.sk> wrote:
 : Zdravim...

 : Nedavno jsem si trosku hral s uxtermem (to je neco, kdyz clovek neco objevi) a
 : velice se mi libil. Az jsem narazil... nedela mi dead_veci, co normalne xterm se
 : spravnymi locales dela. Bezne frcim na sk_SK (ISO-8859-2, nastavuji jenom
 : LC_CTYPE). Vsechno jde. Nedavno jsem si rekl, ze bych skusil neco s Esperantem
 : (ne ze bych ho umel, to ne :-)), a tak jsem si namapoval klavesnici, takze znaky
 : jako ubreve a hcircumflex jeli bez problemu. Ale nejelo mi skladani znaku z
 : dead_circumflex a dead_breve.

a je nastavene spravne UTF-8 locale?
inac, starsie verzie (u)xtermu prave toto nezvladali (bug), ale od
verzie 157 by to malo ist

 : Proc uxterm nezvlada tyhle dead znaky? A to ani pro latin2 (tj. caron, acute,
 : atd.). Dale by mne zajimalo, jaky ma vyznam hlaska, ze dane locales nejsou

locale nastavene v environmentalnych premennych nie su platne. Casta
chyba je ze nie su vygenerovane (v debiane /etc/locales.gen;
locale-gen(8))

 : podporavny C knihovnou, ponevadz nekdy to nevadi (nevim, zda to vadi).

vacsinou vadi, v uxterme nie

 : Generovani locales probiha bez problemu. Je mozne provozovat kombinace jako
 : sk_SK.ISO-10646-1? Je zadrhel v plnem 16b Unicodu?

ja tak fungujem uz dlhsiu dobu (vid
http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/debian-utf8/)

 : A pak uz jen perlicka. Kdyz napisu znak s diakritkou (reknemez ccaron) na
 : uxtermu, tak mi nasledne prijme az dva backspacy. Tj. jako kdyby to bylo za dva
 : znaky (zeby pro ty dva bajty?) - opticky to neni tak docela ono, da se s tim
 : neco delat? Mam rad ISO-8859-2, ale na Unicode si dam rict kdykoliv.

da alebo neda :-)

znamena to ze aplikacia nevie o tom ze ide o multibyte encoding.
To moze byt tym ze je zle nastavene locale (pomoze nastavit locale :-))
alebo tym ze aplikacia kde tie znaky idu je dumb a nevie o multibyte
kodovaniach nic, v tom pripade sa neda nic robit (okrem upravy
aplikacie a poslaia patchu autorovi :-)).

| Radovan Garabik  http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik |
| __..--^^^--..__         garabik @ fmph . uniba . sk       |