Diakritika, X, latin-3, dead_znaky

Richard Richter richter na bgs.sk
Středa Červen 12 09:43:44 CEST 2002

Zdravim...

> a je nastavene spravne UTF-8 locale?
> inac, starsie verzie (u)xtermu prave toto nezvladali (bug), ale od
> verzie 157 by to malo ist

Kdyz jsem kontroloval set, tak locales byli nastaveny na en_US.UTF-8 a ty jsem
uz generoval. Hm, momentalne nejsem u pocitadla, je mozne, ze jsem to zrusil
mezicasem (i kdyz prave kvuli tomu uxtermu jsem to vlastne delal), protoze jsem
delal jine pokusy s locales.

> [...]
dva
>  : znaky (zeby pro ty dva bajty?) - opticky to neni tak docela ono, da se s
tim
>  : neco delat? Mam rad ISO-8859-2, ale na Unicode si dam rict kdykoliv.
>
> da alebo neda :-)
>
> znamena to ze aplikacia nevie o tom ze ide o multibyte encoding.
> To moze byt tym ze je zle nastavene locale (pomoze nastavit locale :-))
> alebo tym ze aplikacia kde tie znaky idu je dumb a nevie o multibyte
> kodovaniach nic, v tom pripade sa neda nic robit (okrem upravy
> aplikacie a poslaia patchu autorovi :-)).

Hm, ted o tom uvazuji, ze jsem asi zapomnel vyzkouset jeste klasiku - nastavit
LC_ALL v xtermu, z ktereho uxterm spoustim. I kdyz mam dojem, ze i to jsem
zkousen (nakonec, tak jsem vlastne k diakritice vubec nakonec dokonvergoval
:-)), hm, ale jisty si nejsem. Skusim jeste ten cyklus s generovanim, nastavenim
a spustenim uxtermu z uz nastaveneho prostredi.

Ale zkousel jsem napr. s vygenerovanymi sk_SK.ISO-10646-1 spustit xterm se
specifikovanym fontem, ale vydlab se na mne - tusim prave s hlaskou o
nepodporovanych locales. Jeste to peclive projdu, i kdyz jsem nemenil postup
oproti tomu, jak funguju s latin-2.

Jinak se tady nekdo ptal: mam Debiana, Sid, update max. 2 dny. (Se stabilitou
jsem velice spokojen, abych si rypnul do tematu, ktere jsem pro zdravi duse
minule tydny ignoroval. ;-))

Dekuji, Virgo

PS: Mozna mi pomuze prave otazka o necem, co je zdanlive samozrejme. :-) Jit to
musi, neco jsem musel zapomenout.