Diakritika, X, latin-3, dead_znaky

Radovan Garabik spam na melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Středa Červen 12 17:30:57 CEST 2002

Richard Richter <richter na bgs.sk> wrote:
 : Zdravim...

 :> a je nastavene spravne UTF-8 locale?
 :> inac, starsie verzie (u)xtermu prave toto nezvladali (bug), ale od
 :> verzie 157 by to malo ist

 : Kdyz jsem kontroloval set, tak locales byli nastaveny na en_US.UTF-8 a ty jsem
 : uz generoval. Hm, momentalne nejsem u pocitadla, je mozne, ze jsem to zrusil
 : mezicasem (i kdyz prave kvuli tomu uxtermu jsem to vlastne delal), protoze jsem
 : delal jine pokusy s locales.

moj vystup:
atlas15:pts/5:~% locale
LANG=POSIX
LC_CTYPE=en_GB.UTF-8
LC_NUMERIC="POSIX"
LC_TIME="POSIX"
LC_COLLATE="POSIX"
LC_MONETARY="POSIX"
LC_MESSAGES="POSIX"
LC_PAPER="POSIX"
LC_NAME="POSIX"
LC_ADDRESS="POSIX"
LC_TELEPHONE="POSIX"
LC_MEASUREMENT="POSIX"
LC_IDENTIFICATION="POSIX"
LC_ALL=

relevantne riadky z /etc/locale.gen:
en_GB UTF-8
en_GB.UTF-8 UTF-8
eo_EO UTF-8
sk_SK ISO-8859-2
sk_SK.UTF-8 UTF-8

v /usr/lib/locale mam adresare:
drwxr-xr-x    3 root     root         4096 May  7 06:10 en_GB/
drwxr-xr-x    3 root     root         4096 Sep  2  2001 en_GB.iso88591/  !
drwxr-xr-x    3 root     root         4096 May  7 06:10 en_GB.utf8/
drwxr-xr-x    3 root     root         4096 Maj  7 06:11 eo_EO/
drwxr-xr-x    3 root     root         4096 May  7 06:11 sk_SK/
drwxr-xr-x    3 root     root         4096 Feb 26 10:08 sk_SK.ISO-8859-2/  !
drwxr-xr-x    3 root     root         4096 May  7 06:11 sk_SK.utf8/

(tie oznacene ! su zrejme pozostatok predchadajucich pokusov)

ak urobim:
unset LC_CTYPE
export LANG=X
kde X je jedno z [eo_EO, sk_SK.UTF-8] tak mi tiez vsetko funguje
podla ocakavania (plus minus, vela som to netestoval a teraz nesedim
priamo za tym pocitacom tak neviem otestovat, ale zobrazovanie
(v utf-8 putty) funguje)

 :>
 :> znamena to ze aplikacia nevie o tom ze ide o multibyte encoding.
 :> To moze byt tym ze je zle nastavene locale (pomoze nastavit locale :-))
 :> alebo tym ze aplikacia kde tie znaky idu je dumb a nevie o multibyte
 :> kodovaniach nic, v tom pripade sa neda nic robit (okrem upravy
 :> aplikacie a poslaia patchu autorovi :-)).

 : Hm, ted o tom uvazuji, ze jsem asi zapomnel vyzkouset jeste klasiku - nastavit
 : LC_ALL v xtermu, z ktereho uxterm spoustim. I kdyz mam dojem, ze i to jsem
 : zkousen (nakonec, tak jsem vlastne k diakritice vubec nakonec dokonvergoval
 : :-)), hm, ale jisty si nejsem. Skusim jeste ten cyklus s generovanim, nastavenim
 : a spustenim uxtermu z uz nastaveneho prostredi.

v akej aplikacii sa to takto sprava?

 : Ale zkousel jsem napr. s vygenerovanymi sk_SK.ISO-10646-1 spustit xterm se

nema to byt sk_SK.UTF-8 ?

 : specifikovanym fontem, ale vydlab se na mne - tusim prave s hlaskou o
 : nepodporovanych locales. Jeste to peclive projdu, i kdyz jsem nemenil postup
 : oproti tomu, jak funguju s latin-2.

niekedy pri ladeni pomoze prikaz
strace program |& grep locale
(syntax presmerovania chyboveho vystupu pre zsh)

 : Jinak se tady nekdo ptal: mam Debiana, Sid, update max. 2 dny. (Se stabilitou
 : jsem velice spokojen, abych si rypnul do tematu, ktere jsem pro zdravi duse
 : minule tydny ignoroval. ;-))

ja mam debian woody, cize priblizne ale nie celkom to iste

| Radovan Garabik  http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik |
| __..--^^^--..__         garabik @ fmph . uniba . sk       |