Samba - dos files

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Sobota Březen 2 12:37:52 CET 2002

Dne Fri, Mar 01, 2002 at 12:15:34AM +0100, Petr Šimeček napsal:

> Neni mozne spustit netlogon pro vice jak 8znaku dlouhe uzivatele
> (kracikova.bat). Samba hlasi "pristup odmitnut". Z W98 se toto nedeje.

Veci, ktere nefunguji pro login delsi osmi znaku je vicero, nektere
programy pro dorucovani posty napr. Asi by to slo obejit pres user
map, s tim, ze by na linuxu meli uzivatele jmena kratsi. Asi by se
to ale melo reportovat jako bug. Ale nejdrive se ujistete, ze mate
na windows vsechny zaplaty.

> Problem se tyka W98SE2. Pokud uzivatel pusti DOSovy soubor z jineho share
> (na jinem PC), jde to. Sambovske soubory jdou otevrit do notepadu, ale nelze
> je spustit primo v DOSu. Obcas to jde, server i stanice se ale nemeni...
> Proste divne. Zaroven je jmeno doplnovano pismeny a ne cislici (ahoj~Ef.bat
> misto ahoj~01.bat). Stalo se to nekomu?

Kod, ktery generoval kratka jmena byl v sambe 2.0 velmi spatny. Jednak
se sikovnou operaci shodit samba (tedy demon, ktery obsluhoval
to ktere spojeni) a jednak bylo mozne dostat system do stavu, kdy jste pro
stejny soubor dostaval pokazde jine cislo, ev. horsi varianta v
adresari kde byly podobne soubory doslo k tomu, ze pod stejnym
jmenem byl pokazde jiny soubor. Zasadni problem totiz je, ze na FAT je
cache, takze kdyz je kratke jmeno jednou vytvoreno, tak uz se nikdy
nezmeni, kdezto na unixu se tahle cache musi drzet v pameti a kazda
instance samby ma cache vlastni. Proto byla do samby 2.2 cela logika
kompletne prepsana a vytvorena znova. Novy kod slibuje sanci, ze selze v
unikatnosti vygenerovaneho jmena jen jednou za miliony pripadu
(coz samozrejme podle zakona schvalnosti znamena, ze se to stane beznemu
cloveku dvakrat tydne). A protoze 100 koncovek
nabizenych pri pouziti cisel do algoritmu nepasuje, pouzivaji se i
jine znaky (jsou to nejake hashe zbytku jmena a pripony, drive totiz
byla potiz treba se soubory, ktere se jmenovaly stejne, ale mely priponu
treba .html a .xhtml).

> Druha vec, co me potkala bylo, ze z W2k jsem nemohl otevrit soubor (podivat
> se na sitovy disk) z Wordu ci Excelu 97. Pruzkumnikem to slo, Officama ne.
> At byly nainstalovane spoustejicim uzivatele, adminem, spoustne
> adminem...vlastnene spoustejicim... proste nic. Pritom vse ostatni chodilo
> velice dobre... profily, tisky, otvirani do jinych aplikaci...

O tomhle jsem neco cetl nekde v dokumentaci. Snad to resi nejaky service
pack na office. Tohle snad je problem i proti NT2000 server. Je to
nejaka vada v unicode podpore.

Chce to nejak popsat a reportovat jako bug. Tech dosovskych oken
se pouziva dneska uz jen minimalnimnozstvi, takze je mozne ze jim v tom
neco uteklo. Obecne si myslim, ze je ale zverstvo otevirat z dos
okna soubory, ktere maji dlouhe nazvy.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Pesimista vidi v ementalskem syru jen ty diry.