Totalni zamrznut SUSE 7.3 cz

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na centrum.cz
Pátek Březen 15 07:56:44 CET 2002

On Thu, Mar 14, 2002 at 11:25:26PM +0100, PERPETUM wrote:
> Stala se mi divna vec. V klidu jsem prohlizel nejake stranky (na
> localhostu, spusteny Apache) v Mozille 0.99, krome Mozilly pustena jen
> editor Quadra a kompletne mi zamrznul pocitac ala' Windows. Jedine co
> slo byl pohyb kurzoru mysi, jinak neslo okna ani konzole prepinat,
> dokonce nesel treba ani Caps Lock. Nefungovalo ani Ctrl-Alt-Del nebo
> Ctrl-Alt-Esc a musel jsem cely pocitac natvrdo zresetovat!

Zkusil jsi Ctrl-Alt-F1 (přepnutí do konzoly) nebo
Ctrl-Alt-Backspace (tvrdé shození X-Window)?

Něco podobného mi kdysi dělala vadná grafická karta, to zamrznul
i kurzor myši a nefungovaly ani zmíněné konfigurace.

> Ptam se jako zacatecnik - napada vas cim to muze byt zpusobene? Zatim
> jsem to na Linuxu nezazil, i kdyz zatim jsem na nem nedelal vice nez par
> desitek hodin. A druha otazka - z winu jsem zvykly ze se vetsinou trocju
> poskodi filesystem a musi se pustit Scandisk nebo Norton. Je neco
> takoveho potrebne i pro Linux a jak se to dela?
>     Petr

Ano, je. Pro ext2 je to e2fsck a spouští se automaticky buď po
nekorektním shození systému nebo po každém asi 20. korektním
restartu. Dá se nastavit pomocí tune2fs (začátečníkovi moc
nedoporučuji) a pak v /etc/fstab (šestý parametr, viz man fstab)

Bye Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz