Filtrovani odchozi posty

Tomas Cermak Cermak na Aquasoft.cz
Pátek Březen 15 11:15:12 CET 2002

"Pavel Vrzal" <vrzal na unimontex.cz> writes:

> A co kdyz nekdo kdo chce mail odeslat okamzite proste zmeni priponu
> vlozeneho souboru, zazipuje, zararuje....
>
> Me by toto tema zajimalo, nebot uzivatele jsou znacne nedisciplinovani.
> Chtel bych plosne zakazat nektere prilohy dokumentu (ave, mp3, mpeg....)
> Uzke skupine useru (reditele, JA, kamaradi, atd..) to muze zustat
> povolene...

Je potreba nejakym zpusobem zasahnout do razeni mailu do fronty. Jak
se to udela v sendmailu nevim. Resil jsem neco takoveho kvuli virum s
qmailem.  Opatchovany qmail umi spustit na razeni do fronty jiny
program (podle systemove promenne). tam se mu podstrci perlovsky
scaner, ktery umi z posty vyndat prilohy a pustit na ne antivirus. Sam
od sebe pak umi zakazat urcite prilohy podle koncoky a velikosti
(predepise se neco jako neposilat/neprijimat mp3 vetsi nez X
byte). Zakazane maily uklada kamsi /var/... . Treba by ten perl skript sel
upravit, aby umel co potrebujete.

Tomas Cermak