Kdy bude StarOffice|OpenOffice mene narocnejsi na pamet?

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na infos.cz
Pondělí Březen 18 11:38:58 CET 2002

>Tato a podobne uvahy me vazne nekdy dokazi "potesit". To ze Word a Excel
>zabira dohromady trebas jeste vice, to nikoho ani moc nezajima, protoze to
>nejde tak dobre zjistit, takze si radeji koupi pamet. Jenze u Linuxu
>chteji na P120 s 32 MB pameti aby to vsechno bezelo nejlepe stejne
>rychle.

Jen tak mezi námi, MS Windows 95 + Office 97 mi běžely velice velice svižně
na Pentiu 200 MHz + 32 MB paměti. Někdy mám pocit, že se Windows napadají už
z podstaty.

Přiznejme si, že prostě X Windows rozhodně musejí být náročnější na zdroje
počítače už jen proto, že jsou komplexnější systém, než GDI Windows. A běžné
windows manažery také nejsou žádní setřílkové.

Na druhé straně ani StarOffice na Windows nwní nic šetřivého, je to zkrátka
mrcha žravá i tam.

Kromě toho se StarOffice stává komerčním kromě Solarisu, tak mě pomalu
přesává zajímat.

>V bledemodrem jsem neco zazil v pripade serveru, clovek chtel na stare
>sunce s Linuxem 1000 a jednu vec, ale kdyz tam meli nakonec prijit NT, tak
>nelitoval tam dat dvouprocesorovou masinu, protze pry mu to doporucil
>obchodnik.

A není to také trochu tím, že Linux rozšířil mýtus o své nenáročnosti, o
tom, že běží i na nejhorší šunce? Před nějakým časem to bylo zdůrazňováno
všude, kde se mluvilo o Linuxu. Takže je to tak už i bráno.

>Ani nejak nechapu souvislost s tim, kolik zabiraji aplikace v pameti v
>pomeru s tim, co s nima jde provadet. Jestli muzete otevrit vsechny
>potrebne dokumenty, provadet potrebne zmeny, pripadne to vsechno
>vytisknout, tak to je preci smyslem techto programu, k praci postacuji a
>nezajima me, kolik zabiraji v pameti.

Jenže toho člověka to zajímá právě proto, že to tak asi není. A paměťově
náročné aplikace jsou subjektivně dost často nepříjemnější na práci, protože
občas se musí čekat na to, až se zrovna odswapuje kus paměti, atd.. Není to
plynulá práce, pokud nevlastníte tolik paměti.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác