Kdy bude StarOffice|OpenOffice mene narocnejsi na pamet?

Cejka Rudolf cejkar na fit.vutbr.cz
Pondělí Březen 18 13:08:15 CET 2002

Uz k tomu dal psat nebudu - snazite se prenest diskuzi nekam jinam,
kde by argumenty pro a proti vyznely uplne jinak. Takze posledni
komentar z moji strany:

Marek Przeczek <marek.przeczek na st.cuni.cz> wrote:
> ne, ze by nepadaly

To stejne pro odpovidajici aplikace v Linuxu. Pak uz neni moc rozdil
mezi aplikaci a OS, kdyz tak jako tak prijdete o cas a treba i kus
prace. Ale ani Linux jako OS samotny obcas nevydrzi.

> pouzivejte windowmaker, www.windowmaker.org
> je svizny, jednoduchy, intuitivni, zabira malo pameti napr. oproti KDE,
> Gnome

Windowmaker je windowmanager a zadne sviznosti jsem si nevsiml.
Naopak kdyz jsem se kdysi dival do zdrojaku, tak jsem se zdesil,
ze se ta stinovana grafika generovala dynamicky bod po bodu...

KDE a Gnome jsou neco uplne jineho a k jejich behu je potreba
nejaky windowmanager, treba prave windowmaker.

> stale jeste exituje opensource verze - viz. www.openoffice.org, ktera je
> zdarma, sice v nekterych oblastech orezana, ale pripada mi rychlejsi nez
> klasicke staroffice

Z blata do louze. Stale daleko vzadu. Uz jsem se na OpenOffice delsi
dobu nedival, takze doufam, ze uz alespon umeji tisknout.

> :-) jiste, bezi, otazkou zustava, co pak na nem chcete provozovat za
> aplikace... muzete jej nainstalovat na 386/8MB, ale stezi si pak na nem pri
> takove konfiguraci spustite staroffice...

Mluvilo se o P120 s 32 MB RAM. Na 386/8 MB nepojede skoro nic.

> predpokladal bych, ze 256 MB pameti je v dnesni dobe bezne, kdyz ne, tak
> alespon 128 MB, tohle uz opravdu vetsine aplikaci staci

Predpokladate dost spatne. Podivejte se treba do nekterych
firem, ktere nepouzivaji pocitac jako vyvojovy nastroj, a na
nektere skoly. A spocitejte si cenu za stary pocitac s Win a Officy
a cenu za novy pocitac a Linux a OpenOffice/StarOffice "zadarmo"
(rozbehani, udrzba, funkcnost...).