FW: Ovladace pro sitovku PCMCI

Martin Patka smartin na mikroservis.cz
Sobota Březen 23 00:01:01 CET 2002

Zdravim,

> : To vazne chcete delat z notebooku server ??? Ono to mozna pro tu domaci
> : sit bude chodit, ale stejne mi to zni docela zvlastne.
>
> Ani nie - sam som uz nad podobnou aplikaciou uvazoval. Stare notebooky
> su lacne a ako mail/router/firewall bohate stacia. Zvlast ak tam ma
> mikrovlnku - len za embedded router by dal porovnatelne penazi a navyse
> bez moznosti postavit si to ako treba.
>
> Pokial treba embedded riesenie, kde vykon nie je kriticky, stary
> notebook je velmi vhodne riesenie.

Jo, tak tohle jsme uz zkouseli a nejak se nedarilo. Mel to byt router mezi
Orinocem a 3COM PCMCIA.  Zkousel jsem to na RedHat 6.2 a jadro 2.2.18

V plnem nasazeni jsme vsak zjistili, ze ac jde ping bez problemu na obe
strany,
tak pri prenosu dat skrz ten notebook se najednou zacal ping prodluzovat
a data tekla cim dal pomaleji. Cim vic dat, tak tim rychleji doslo k
"ucpani"
a ping nakonec dosahoval hodnot cca 10s..... (ip_forward byl spravne
nastaven na "1")
Jesto to melo souvislost s delkou paketu - kratke pakety pingu (tak do
200byte)
prochazeli bez problemu....

Zkouseli jsme to asi na trech "vracich" notebooku od 486/100 az po pentium
133
(vse Compaq a HP) a na vsech se to chovalo stejne.

Nevim, zda se nektera z tech karet (Orinoco nebo 3COM) spatne chovala, nebo
zda
notebook nezvladl prival preruseni, nebo byla nejaka chyba nad klavesnici,
nebo
neco jeste jineho, ale zatim jsem to dal k ledu.....

Pokud to mate prakticky vyzkousene, tak bych docela rad privital nejake
poznatky.

Dekuji

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:       smartin na mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work:   +420 431 624301
51301, Semily 1
http://www.mikroservis.cz         http://linux.mikroservis.cz