Instalace RedHat 7.1 na COMPAQ ProLiant 2500

Kiwi kiwi.fon.tis na atlas.cz
Úterý Květen 7 09:04:22 CEST 2002

Subject: Instalace RedHat 7.1 na COMPAQ ProLiant 2500

> Zdravím všechny.
>     Mám drobný problém s instalací RedHat 7.1 na Compaq ProLiant 2500 s
RAID řadičem Smart Array 2/E. Při standardní instalaci se při spouštění
Anakondy zobrazí hláška, že je na počítači nedostatek paměti. Tuto chybu
jsem si nalezl na internetu, protože je známá a popsaná. Údajně se má
odstranit dopsáním parametru mem=128M (na onom počítači je skutečně 128 Mega
Bajtů). To jsem zkoušel několika způsoby (i editací konfiguračního souboru
na disketě), ale vždy jsem se dostal do stejné situace a to výpisu hlášky:
"Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 08:41". Lze to nějak
odstranit?

>     Děkuji za odpověď. Michal Ježek.

Proč něco, co funguje v Red Hat 6.2 CZ tedy ve starém OS nefunguje v Red Hat
7.1 CZ tedy NOVÉM OS?
    Včera jsem si s tou plechovkou hrál celé odpoledne a metodou pokus-omyl
jsem se dostal přes nastavení velikosti paměti, co ale mi nefungovalo dál
byl onen RAIDový řadič. RH 7.1 ho nedetekoval ani po vložení diskety s
ovladači vytvořené z originálního CD (podle info přímo na disketě by tam
podpora pro tento typ řadiče měla být). Pokud jsem ale pustil instalaci RH
6.2 tak se instalační program zeptal na další zařízení, kde jsem vybral
Compaq Smart Array, zadal jsem parametr eisa=0x4000 a ejhle linux ho
detekoval a viděl celou logickou jednotku (asi 12 GB). Je nějaká finta jak
říci NOVÉMU Linuxu, že je v počítači strčená karta, kterou nedetekoval
(přestože by měl mít podporu přímo v jádře), případně i možnost zadání
parametrů aby ji správně detekoval? Nebo kde se dá najít disketa s ovladačem
použitelná pro instalaci pro Smart Array 2/e řadič? Nebo dělám někde chybu
při instalaci???

        Díky, Michal Ježek.