instalace RSYNC

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Pátek Květen 17 08:59:24 CEST 2002

> Muze mi nekdo poradit, jak nainstalovat a zprovoznit RSYNC ?
> Jde mi o to, jestli:
> - musi byt na obou strojich naisntalovana samba

rsync a samba spolu nijak nesouvisi -> tam kde bezi rsync nemusi bezet samba
(a naopak)

> - jestli RSYNC musibezet jako server ? nasel jsem v HOW-TO zminku o
> jakemso rsyncd ale nikde jsem u sebe nenasel rsync.conf

rsync --config=/etc/rsyncd.conf --daemon pokud nemate/nepouzivate xinetd
(nebo nemate a nechcete tvorit startovaci soubor pro (x)inetd

Rsync server musi bezet pouze na stroji, ze ktereho se tahaji data (nebo na
ktery se data ukladaji) nikde jinde se "demonizovat" nemusi.

Slusny navod na napsani rsyncd.conf souboru je v manu k rsyncu. Pri
vlastnich prenosech _velmi_ doporucuju pouzivat ssh misto rsh. Sice je to
kapku pomalejsi i narocnejsi na cpu, ale ziskana bezpecnost za to stoji.

Zdenek Mazanec