Čeština: Scribus PDF --> AcroRead

Jiří Kastner indy.j na seznam.cz
Pátek Květen 17 19:31:56 CEST 2002

dne Thu, 16 May 2002 11:58:00 +0200
"Jaroslav Lukesh" <lukesh na k-net.cz> napsal(a):

> Neznám scriibus, ale obecně pokud máte nějaké jiné nebo další fonty,
> než standardní PS (helvetica, courier, times), tedy i české, musíte je
> tam vložit. Zkuste popátrat ve scribusu jestli tam někde není opšna na
> vložení/vyjmutí fontů nebo jejich subsetu (pod 35% dělat subset -
> doporučení adobe).

souhlasím, jestli si pamatuju dobře, tak s podobným problémem se potýkal
reportlab (http://www.reportlab.com/) do té doby, než byla vložen kód
pro vkládání vlastních fontů, protože základní ps fonty v acroreadu jsou
pro iso8895-2 (potažmo cp1250) nepoužitelné, dobře to zobrazoval pouze
gs a programy, které s nim pracují. od té doby, co reportlab umožňoval
vkládat fonty, je vše v pořádku. takže já bych taky hledal v nastavení
možnost vkládat fonty, tedy pokud ta možnost tu je :) takže je možná
chyba na obou stranách. jinak pro unixové verze je tu možnost vložit
cestu k ps fontum do spouštěcího /usr/bin/acroread skriptu [viz help
acrobata str 15. - Giving Acrobat Reader access to fonts (UNIX)], nebo
do konfiguráků (~/.acrorc) pomocí proměnné PSRESOURCEPATH, nemám to
vyzkoušeno, protože jsem potřeboval, aby to bylo čitelné na všech
platformách, takže jsem fonty vkládal.
přeju hodně úspěchů se zkoušením :)
s pozdravem
jiří kastner