minimum pre gnome

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Pátek Květen 17 22:45:49 CEST 2002

> U Mandraku na podobné situace mysleli, takže pokud nevyberete žadný
> balíček, instalák se zeptá, zda to bude minimální instalace a je schopen
> se nainstalovat do 50MB. Tak ale zcela jistě nebudete mit připravený
> systém pro běh GNOME aplikací, pouze to bude "spustitelný" Linux.
> Následně vyberte třeba GnomeICU a použijte příkaz: urpmi gnomeICU

I kdyz autor dotazu pravdepodobne trva na pouziti jine distribuce (RH) preci
jen doplnim osobni zazitky z tohoto zpusobu instalace mandraku (je moje
oblibena).
Predne, opravdu minimalni instalace je "especially without urpmi" a totalne
bez dokumnetace. Neni tedy vhodna pro nikoho, kdo si chce system _snadno_
rozsirovat. (S troskou nadsazky je tato verze pohodlim srovnatelna s
RedHatem ;-) ) Verze s urpmi a minimalni dokumentaci je kapanek vetsi
(vzdycky instaluju jeste minimalne ssh + nejmene jednu serverovou sluzbu,
tak nebudu presny, ale odhadl bych to na takovych 100-120M. Samozrejme, da
se to rucne vykostit a srazit pod 100M, ale neprijde mi to jako ucelne
vynalozeny cas).
Vlastni doinstalace balicku pres urpmi je skutecne pohadkove snadna a
pohodlna, zvlast, kdyz se instaluje pres sit a neni treba zonglovat s
cedeckama. (Sitovy zdroj se da samozrejme dodefinovat i pri instaalci z CD,
ale na to jsem prilis liny ;-) )
Zminene urpmi gnomeICU skutecne dotahne vse potrebne pro bez gnome aplikaci,
jen to jaksi nenakonfiguruje (a ani poradne nenainstaluje(*)) samotne X. Je
to tedy fajn, pokud si aplikaci dotycny vydispleuje (strasne slovo) na svuj
slusne nakonfigurovany xterminal, jinak je to utrpeni.

Zdenek Mazanec

(*) ve smyslu vyberu verze X, instalace optimalniho X serveru, fontu s
pozadovanymi znakovymi sadami s podobnyma "malickostma".