ANNOUNCE: APT pro RPM na ftp.linux.cz

Pondělí Květen 20 15:00:12 CEST 2002

Milan Kerslager wrote:

> Ano, je to "jen" dobry zvyk. Ja jsem o to nezadal, ja jsem se podivil (a

	Dobry zvyk ci jeho nevyhoveni neni poruseni nejakeho narizeni!

> nad tim, co v tech predchozich prispevcich bylo). Mohu SuSE napsat a oni
> by mi meli nejak vyhovet (kdyz to neni na FTP, tak treba zaslanim CD). To
> je bude stat penize a v jejich situaci o tom pochybuju.
>
> Z toho vyplyva, ze to ma mit omezujici efekt (nesirenim SRC znemoznime
> konkurenci videt nase provedene upravy nebo je alespon oddalime). Vysledny
> efekt je velmi podobny zde uvedenemu nepravdivemu tvrzeni a je to velmi
> pochybny zpusob 'boje' s konkurenci (ktera by spise mela byt
> spolupracovnikem). Proti TOMU (a relevantnim pochybnym praktikam) jsem se
> [...]

	Ne, lhat se nesmi (nema a marketing sem netahejte, jsme snad chlapi,
abysme si to vyrikali, ne?)... Napsal jste: "Jak je mozne, ze pro
live-eval nemame k dispozici zdrojove kody, kdyz to GPL narizuje
(pomijim ostrou 8.0)?". Co narizuje GNU GPL vite mozna jeste lepe nez
ja. Proto se tazi - pred timto svym vyrokem jste uvedene materialy od
tvurce oprav/uprav/na GNU GPL zalozenem software zadal a on Vas poslal k
sipku? Odpoved muze znit a) ano, b) ne. V pripade A), proc jiz neni na
stole odpovedneho zastupce SuSE s.r.o. ci co jsou:-) upozorneni o
poruseni licencniho ujednani, pripadne zaloba. V pripade B), ktery
povazuju za temer zrejmy, zejmena z Vasi nasledne reakce, jste se
jednoduse nenamahal tyto materialy ziskat (a sve tvrzeni dokladate
faktem, ze v prvni prihradce jste nic nenasel) a tvrdite, ze nejsou k
dispozici, coz nemusi byt vubec pravda.

	Dost casto se zapomina, ze GNU GPL vznikla v dobe, kdy Internet =
spojeni nekolika univerzit smesnymi rychlostmi a ze software se siril
predevsim pomoci telefonnich BBS stanic, pripadne v ruznych zajmovych
krouzcich (ne vsude se kradl jako tomu bylo u nas), takze povazovat
nezverejneni zdrojovych souboru na mediu, ktery v dobe vzniku licence
realne ani neexistovalo, za jeji poruseni mi pripadne naprosto postavene
na hlavu...

PS: Vypady Pavla proti Milanovy a notabene opacne jsem zaznamenal
mnohokrat, casto neopravnene na obou stranach, prosim tedy, aby si tito
panove osobni injektivy resili jinak nez ve verejnych konferencich, ani
jeden nehraje fer hru, coz bohuzel musi dokazovat treti osoby, protoze
oba nejsou (nebo nechteji) mit nestranny pohled na vec...

PPS: A co se tyce vymahatelnosti GNU GPL, doporucuji zcela vyjimecne
server www.zive.cz a clanky Hanke Hyneka, zrejme by vychladla spousta
emoci na obou stranach...