Textovy YaST2 (Re: SuSE Linux 8.0 - velke zklamani...)

novogear na novogear.cz novogear na novogear.cz
Úterý Květen 21 07:35:29 CEST 2002

> Neexistujici klavesove zkratky - opraveno v 7.3.
> Duplikovane klavesove zkratky - opraveno v 8.0.
>
> Uznavam, ze porad to neni zadny zazrak. Muzete byt konkretni, co je jeste
> treba vylepsit? Ja vim jeste o techto vecech:
> - Tabulky nemaji klavesove zkratky.
> - Escape nefunguje jako Zrusit/Prerusit.

Uzivatelske rozhrani YaST2 je postaveno na ovladani mysi.
V grafickem rezimu YaST2 je to naprosto v poradku, myslim
si ze je to jeden z nejlepsich "Zacatecnickych" konfiguracnich
programu pro Linux. Problem je ze se to snazite aplikovat i
do textoveho rezimu. Styl ovladani pomoci klavesovych zkratek,
tabulatoru atd. mi pripada pri textovem rezimu nesmyslny, melo
by to fungovat stylem Enter pohyb dopredu - Escape dozadu.
Presne tim zpusobem jak to fungovalo v YaST1. Meli by jste
se inspirovat YaST1 ktery byl podle meho nazoru naprosto
skvely.

Na SuSE se mi libily tyto vlastnosti.

1 - Pokud jsem byl naprosty zacatecnik, nastavil jsem si
    Linux v grafickem rezimu YaST2

2 - Pokrocilemu uzivateli se dobre pracovalo v textovem
    rezimu YaST1

3 - Uzivatel, ktery tomu rozumel mohl editovat rc.config

4 - Linuxovy borec mohl tyto vsechny vlastnosti vypnout
     a editovat primo startovaci scripty a konf. soubory.

Proste kazdy si vybral co mu vyhovovalo.

Mam jeste jednu otazku:
Jak v YaST2 nainstalovat rpm balicek, ktery mam v
adresari na pevnem disku. V YaST1 to bylo v
"Spravce baliku (aktualizace, instalace" / "Nainstalovat
baliky" kde jsem si vybral "Zdroj" - "Adresar"
tento postup jsem pouzival pri aktualizaci meho systemu,
v praci jsem si z ftp stahnul rpm baliky, donesl domu
a nainstaloval z pevneho disku. Vyhodou toho bylo, ze jsem
mel prehled, ktere baliky mam aktualizovat, porovnavat
jejich verze, vybirat jen ty baliky ktere potrebuji. Ja vim
jde to i pres prikaz rpm, ale takhle to bylo uzivatelsky
velmi prijemne.

S pozdravem

Ondrej Prokop
webbot na telecom.cz