webalizer kontra logrotate

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Úterý Květen 21 22:42:45 CEST 2002

Zdar,

nedavno jsem tu psal o tom, ze mi logrotate potoci logy apache
(access.log) driv, nez to webalizer stihne v cron.daily precist. RedHat
to vyresil abecednim pretridenim v cron.daily (00webalizer), ja jsem si
v debianu hloupe myslel, ze webalizer stihne otevrit access.log driv,
nez mu ho logrotate smaze (tato domnenka byla zalozeno na informaci, ze
run-parts to stejne vsechno spusti paralelne a ne abecedne). Ted jsem se
podival na svuj http:///webalizer/ a vidim, ze tam posledni tyden uplne
chybi, takze mam dukaz, ze logrotate je rychlejsi (anebo ze run-parts to
fakt spousti abecedne).

Napadlo me jeste podivat se do Debian BTS a tam uz to same davno resili
a vyresili tak, jak tu uz nekdo navrhoval: nove verze webalizeru ted
pracuji s jiz odrotovanym logem (access.log.0). Dokonce se pri instalaci
webalizeru system zepta, jak se ten odrotovany log jmenuje, aby to bylo
univerzalni (nektere web servery odrotujou treba primo do
access.log.1.gz, coz ale webalizer taky s usmevem zvladne - to je
mimochodem dobry tip, zmenim logrotate tak, aby hned prvni porotovany
access.log kompresoval, at usetrim par giga na disku).

Petr