ANNOUNCE: APT pro RPM na ftp.linux.cz

Cejka Rudolf cejkar na fit.vutbr.cz
Sobota Květen 25 19:22:40 CEST 2002

Milan Kerslager <milan.kerslager na pslib.cz> wrote:

> Obstrukce kolem GPL jsou veci, ktere se Linuxu a GNU dotykaji velmi tesne.
> Rekl bych, ze je to pro Linux zivotne dulezita zalezitost.

Zde docela souhlas.

> Pokud jsem si vsiml, do flame jsem mel daleko, protoze jsem uvedl
> konkretni problem a take duvody, ktere me k tomu vedly.

Krome konkretniho problemu a nekolika duvodu bylo napsano mnohem
a mnohem vic, na coz neni mozne jen tak zapomenout, takze voda,
prihoriva, hori. Problem se preci nevyresi tim, ze se neco zamete
pod koberec a neco jineho vybraneho se omila stale donekonecna.

> Pokud by obstrukce
> kolem zdrojaku mel delat kazdy distributor, muzem to rovnou zabalit

Jsou i jine nazory, takze by se vice hodilo "Myslim si, ze...".

> (komercni argumenty neberu, protoze kdo chce zachazet s GPL SW, musi se
> prizpusobit a mel by se chovat spise slusneji, nez zadaji jakasi pravidla
> zavedena zvykem).

Licence je licence a pokud se autorum nelibi (napr. GPL vs. ja), co
zakazuje a povoluje, at pouziji jinou nebo si ji upravi k obrazu svemu.
Myslim, ze nestesti GPL je v tom, ze mnoho lidi od ni ocekava neco,
co neresi. A misto, aby si zmenili licenci, nebo presli jinam (hint hint
hint :-), protoze ji zmenit nemuzou, tak radsi i nadale GPL pouzivaji
a marne se snazi jen svymi vykriky vynutit svoje osobni nazory, aby se
svet tocil podle jejich osobnich nazoru, coz je samozrejme hloupost.
A opakuje se to i v teto konferenci. Toto myslim zcela obecne a
neosobne - povazuji to opravdu za neprijemny problem, a proto se GPL
radsi vyhybam, protoze neresi to, co bych chtel, aby resila, a abych
se vyhnul i spojenym nedorozumenim.

Padla tu i slova o horsich podminkach pro konkurenci, kdyz se kod
automaticky nezverejnuje na FTP - ja s tim moc nesouhlasim. Obstrukce
se daji delat i pri automatickem zverejnovani a zpusobu je vic nez dost.
A pokud bych byl konkurence a opravdu neco delam a o neco mi skutecne
jde, je pro me to nejmensi si osobne kod od nekoho vyzadat a vse co
nejlepe si pritom dokumentovat, aby pripadne obstrukce byly co nejsnaze
prokazatelne (coz automaticke zverejnovani zajistit vubec nemusi).
Problem automatickeho nezverejnovani vidim jen tehdy, kdyz po kodu
touzi nekdo, komu o nic poradneho nejde a chce jen vykrikovat do sveta,
jak dotycny porusuje licenci nebo se chova neslusne, ackoli vsechno
muze byt uplne jinak.

> Jestli jsem si pak pozdeji dobre vsiml, bez argumentu byly zejmena
> odpovedi, ktere napadaly moji stiznost (presun do jakesi zvanici
> konference neni zadny argument a Yenya ty bezpredmetne narazky take velmi
> dobre komentoval).

Jsou i jine nazory, takze by se vice hodilo "Myslim si, ze presun do
zvanici konference (zde se omlouvam vsem, kteri si dali velkou praci
a nejspis marne se pokusili o odlehceni teto konference svymi
skutecnymi ciny)...".

cz.comp.linux.talk: Diskuse o problemech souvisejicich s OS Linux.

> Prosim, nemyslete si, ze problem se vyresi tim, ze se zamete pod koberec

Jejda, to uz znam :-)))

> (tj. at si kdo chce rika v nejake flame-like konferenci, hlavne kdyz se to
> prilis nedotkne bozske SuSE)

:-))) Hodna, mala, pofoukat bolistku prosim :-))) Ne ne ne, kdyz
posla koza mne, at pojde i sousedovi :-)))

> a vsimnete si prosim, ze tzv. flame dal
> nerozvijim (tj. neochazim od puvodniho tematu)

Tentokrat primo jako kliste ;-) a diky za to. Akorat se stale nemuzu
ubranit dojmu, ze hlavni cast puvodniho tematu byla uplne o necem
jinem a tohle je jen docela nepodstatna a nezajimava odnoz, ale to
uz je detail :-)

No nic, tohle lze snadno uzavrit (i kdyz stale nechapu, co je na
cz.comp.linux.talk tak spatneho): Prohlasme zvanici (pardon :-)
konferenci cz.comp.linux.talk pro tento konkretni ucel za zcela
nevhodnou. Uff.

No a muzeme se vratit a trochu poupravit to, co s timto tematem
bylo neoddelitelne spojeno: Je prosim mozne zde v teto konferenci
zverejnit odpoved od Suse, proc nejsou videt zdrojove kody na
jejich FTP (a jeste o tom prulomu serveru, prosim prosim, diky)?
Ja se totiz nechci bavit jen o osobnich pocitech, dojmech a pru...
kohosi, kdyz vim, ze je mozne diskutovat na zaklade konkretnich
faktu, a proto jsem na "problem" a "duvody" zcela umyslne drive
nereagoval; jinymi slovy je nerealne zametat pod koberec smeti,
o kterem nejsem presvedcen, ze opravdu existuje.

> a nesnazim se prenest
> cokoliv do osobni roviny (na rozdil od vyse zminenych prispevku).

Diky. Jeden z vyse zminenych prispevku od ted jiz neznameho autora
budiz zapomenut.

Ja zase rad pouzivam takove metody, jakymi po mne haze ten druhy,
no neni to zabavicka? :-)

PS: Ja nejsu bsdckar, ja su multiplatformni :-) a pouzivam to, co
pro dany ucel povazuji za nejrozumnejsi. Ja nechci byt omezenec
(jestli jsem se ted nekoho dotkl, tak se omlouvam - na nikoho
dalsiho nepomyslim).