SuSE, zdrojaky, GPL, .config atd...

Cejka Rudolf cejkar na fit.vutbr.cz
Neděle Květen 26 14:46:31 CEST 2002

Milan Kerslager <milan.kerslager na pslib.cz> wrote:
> Nechapu, proc pan Cejka tedy nereaguje na tyto duvody

Protoze nevim, na co vic bych jeste mohl reagovat. Kdyz neco napisu,
reagujete jen na vybrane casti, a to jeste casto velmi prekroucene.
Na zbyle odpovedi nejdriv musim pockat, jinak nelze pokrocit dal.
Tohle nechapete, nebo jen nechcete chapat? I tak si ale myslim, ze
svymi dlouhymi odpovedmi jen zbytek konference obtezuju, a ze to
nikoho vubec nezajima, stejne jako prispevky, na ktere odpovidam.

> Jeho prispevek obsahuje opravdu naprosto logicke zduvodneni, ze vlastne:
> a) ... b) ... c) ... d) ...

:-)))

> Mohl bych jeste pokracovat

Muzete, skvele se bavim. Jen se mi pro tyto ucely nelibi cz.comp.linux.

> (a to jen proto, ze se pokousi dokazat, ze SuSE je vlastne uplne nevinna
> firma, ktera za to [ze SRC nejsou] vubec nemuze).

Je mi uplne ukradene, jestli ma jit o SuSE nebo RedHat nebo Sun nebo
FreeBSD nebo kyho certa neco jineho. Neni mi ale ukradena ta nechutna
spina okolo toho.

Az budu presvedceny, ze nekdo nebo nejaka firma jedna nefer, tak to
taky klidne napisu nebo vyslovim souhlas ci nesouhlas. Nejdriv ale
chci o problematice vedet co nejvic, abych se mohl rozhodnout sam.
Kdo se mi ale snazi uz predem predlozit nejake zavery, ktere jsou
zalozene na argumentech, u kterych citim, ze u nich neco skripe,
a odmita se bavit o tom skripani, ale jen stale dokola se chce
bavit o onech jeho argumentech, tak tomu proste neverim. Svymi
metodami jste me proste zatim presvedcit nedokazal a na moji nabidku
me presvedcit zatim vytrvale neodpovidate.

> Jenze ja jsem nic z toho slyset nechtel a asi ani nikdo jiny.

Ted jste se ohodnotil naprosto presne. Takovou uprimnoust jsem
opravdu necekal, dekuji. Jsem velmi rad, ze jste mi moji osobni
domnenku takto jasne potvrdil a musim se priznat, ze jsem byl
dost naivni, kdyz jsem si myslel, ze takovi lide nemuzou byt.
Ta psychologie me zacina bavit vic a vic :-)

> P. Cejka by si mel uvedomit, ze do volby licence nikdo nema autorum
> co kecat, natoz jim "doporucovat" jine a lepsi reseni.

:-))) Ja nesvepravny, ja nic nesmet, ostatni moct ouplne vsecicko :-)))

> (klasicka slovni manipulace pomoci na prvni pohled platneho tvrzeni,
> k videni treba na predvolebnich mitincich). [ponechme stranou obcasnou
> snahu p. Stallmana udelat ze sebe GPL cara].

:-))) Snazite se zbytecne :-)))

> Vite, pane Cejko - cely ten dopis se nese v duchu, ze ja kricim a pritom
> bud nic nedelam, nebo se jen snazim kohosi ocernit.

To mam jako tu spinu stale dokola opakovat, a opakovat co jsem napsal
v minule odpovedi, v predminule odpovedi, v predpredminule...? Tudle.
Dokud nezacnete naslouchat, snazil bych se uplne zbytecne.

> Pokud si to myslite,
> napiste pro to prosim jasne argumenty.

Tady jo, tohle teda zopakuju jeste jednou, at vas potesim. Kde si mohu
precist odpoved od SuSE (nebo alespon odpoved na muj dotaz, ze bohuzel
zadna odpoved neexistuje, ackoli dotaz na oficialni mista zaslan byl
uz tehdy a tehdy)? A jak to bylo s informacemi o prulomu na server SuSE?
Proc se stale v ciste technickych diskuzich snazite hrat na city a
odkazovat se na "vznesene" cile a sve subjektivni nazory prezentujete
jako objektivni pravdy?

Vzdyt se stale jen opakuju a jedine, co z toho mam, je spatny pocit,
ze zbytek konference jen zbytecne obtezuju a cil meho snazeni se zda
byt na hony vzdaleny realite.

> Nebo je spatny ten, ktery o tom napise misto toho, kdo vyuziva
                                       ^^^
Tam ma byt carka.

> volnosti (GPL) k vicemene nefer jednani?

Spatny je ten, kdo si zamerne vybira jen to, co se mu hodi do kramu,
coz delate prakticky vzdycky. Spatny je ten, kdo vyuziva volnosti
k nefer jednani. Vy urcite mate na mysli Suse. Ja to ale nevim a
zatim jste me o svych zaverech presvedcit nedokazal, a proto jsem
se pokusil o to, abych se dozvedel trochu vic faktu, coz mi zatim
stale odpirate. Dalsi diskuze bych chtel prenechal jinym, protoze
necitim potrebu nikoho o svych nazorech v teto oblasti presvedcovat,
a ani nemam potrebu napravovat jejich prekroucene interpretace
(to asi pekne nastve, co? :-). Hlavnim motivem ale byla snaha
redukovat mnozstvi generovane spiny, jinak bych se neozval. Jako vzdy
jsou me snahy ale pomerne zbytecne, jen si na me od jiste doby davate
trochu vetsi pozor :-), ale to je asi tak vse :-(

> PS: kdyz uz mi tady tolik lidi radi, abych se presunul do talk na linux.cz
>     - presunte se tam prosim tedy Vy a bude zde klid (dle pouzite logiky).

Pokud to vsechno delate schvalne, pak jste opravdu docela slusne
nebezpecny. Pokud si nejste vedom toho, co vsechno cinite, pak
neni na skodu, abyste zauvazoval o leceni. A tohle je prvni vec,
kterou zde myslim smrtelne vazne.

>     Ja uz o tom psat radeji nebudu... stejne jsem vsechny rozumne
>     argumenty uz vycerpal a jen se ted uz opakuju a debata je uplne
>     jinde, nez zacala.

Vynechavate, zapominate... To jsou pak taky zcela zbytecne "diskuze".