Zálohování a vyvíjení vlastního systému ?

n_petr na seznam.cz n_petr na seznam.cz
Pondělí Květen 27 01:11:02 CEST 2002

Ahoj,
šlo by provádět následující nebo je to hloupost ?

Nainstaluji linux od nuly tak, aby nebyl ještě pochroumaný z mé strany. Teď
bych celou partition zabalil tak, aby se zachovala práva souborů a nastavení
(když by linux kleknul, abych ho pouze rozbalil z této zálohy a jel dál -
říkejme jí archiv_0). Pokud bych uznal, že jsem stvořil nějaké funkční
vylepšení, tak abych mohl pohodlně do archiv_0 přidat změny aniž bych ho
musel celý rozbalovat a opět zabalovat a abych si vytvořil nějaký patch,
který by mi udělal z archiv_1 opět původní archiv_0. Čím vyšší číslo
archivu, tím by mi fungovalo více SW a HW, až bych se dostal k finální
verzi - systém šlapal a já na něm mohl bezstarostně pracovat a nechat ho už
konečně ležet ladem. Nebo ho narychlo sprasit kvůli vyzkoušení nějaké
šílenosti a pak se zase vrátit k čistému archiv_0.

Kdybych všechno zaTARoval, bude to moc veliké. Když to GZIPnu nebo BZIP2nu,
tak gzip/bzip2 nemohu patchovat, protože budou mít různé časy a datumy a
gzip/bzip2 soubor by se mi rozbil. Nebo se pletu ? A teď si nejsem jistý,
jestli lze z gzip/bzip2 přidávat a odebírat nebo přepisovat soubory či
adresáře.

Díky moc za vaše rady, Petr Novák <n_petr na seznam.cz> ... ;-) žabák v linuxu
(-;

PS: Lze nějak v linuxu zjistit, které soubory se změnily/smazaly/přidaly po
zkompilování nějakého programu nebo nainstalování RPMka ? Nějaký komplexní
scan před a po instalaci/kompilaci SW. A bych po čase s hrůzou nezjistil, že
jsou soubory poničené od dávné instalce nějakého pragramu a já nemusel opět
reinstalovat od nuly :-((