firebird vs. postgres

Michal Kubecek mike na oksoftware.cz
Úterý Květen 28 16:15:48 CEST 2002

On Tue, May 28, 2002 at 03:53:12PM +0200, David Janko wrote:

> Ano, treba ja ;-). Zalezi samozrejme na ucelu ke kteremu ji potrebujete,
> nicmene na vetsinu webovych aplikaci je vynikajici a pro vetsinu IS pro male
> az stredni firmy take zcela postacuje. A na oplatku vam nabizi jednoduchou
> instalaci, konfiguraci a ovladani, rychlost a velmi slusnou stabilitu ...
> ( a protoze skoro v kazdem threadu vidim namitku, ze neumi transakce, tak
> radeji predem upozornuji, ze je jiz davno umi). Pravda, pro IS typu SAP a
> firmu rozsahu Semtin ci ustredni system banky bych uvazoval o necem jinem,
> [...]

Problém MySQL není v (ne)chybějících transakcích ani ve velikosti
zvládnutelných databází. Praktické příklady ukazují, že i s velkými
databázemi si MySQL poradí velice dobře. MySQL má jednu zásadní
vadu: nemá prostředky pro kontrolu a zajištění integrity dat
(pokud se tedy v poslední době něco výrazně nezměnilo - ještě velmi
nedávno jsem se v dokumentaci dočetl, že foreign keys jsou zbytečné,
stored procedures jsou škodlivé, triggery jakbysmet, atd.)
Veškerá kontrola integrity dat je proto na straně klienta, což je
pro praktické nasazení na cokoli jiného než jednoduchý datastore
(byť obrovský) zcela mimo hru. Takže ani na IS sebemenší firmy
není MySQL vhodný nástroj, zejména pokud k němu chcete přistupovat
přes alespoň dvě klientská rozhraní.

K Firebirdu: verzi 1.0 aktivně používám, jeví se mi lepší než byla
Interbase 6.0.1, s verzí 6.5 nemám možnost srovnávat. Pokud chcete
skutečný SQL server a nechcete za něj platit, mohu vřele doporučit.
Srovnání s PostgreSQL bych ale ponechal na někom, kdo zná PostgreSQL.

                                                     Michal Kubeček