OT: Banky obecne Re: summary: elektronicke bankovnictvi

David Kuzela david na kuzela.cz
Úterý Květen 28 23:25:05 CEST 2002

Omlouvam se za OT, ale na tohle nelze nereagovat.

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek:

> 	Ja bych rekl, ze toto je jeden ze zakladnich omylu. Z techto penez

To myslite vazne?

> banka muze mit profit (pokud je opravdu schopna, coz casto neni),
> bohuzel casto to jsou docela mrtve penize, ktere navic bance prinaseji
> ztratu v podobe uroku... Navic jsou to penize, o ktere banka muze

:-). Je mi lito tech ubohych bankeru, kteri tezce prodelavaji na
tom, ze vkladatelum musi vyplacet dve nebo dokonce tri procenta
uroku.

ad mrtve penize -- co je to proboha za pojem? To si opravdu myslite,
ze banka necha nejake penize (natoz zminene miliardy) necinne "lezet"
aniz by se je pokusila nejak zhodnotit?

> potencialne pomerne rychle prijit => musi je mit castecne nekde
> blokovane, musi byt schopna nakoupit kes v teto hodnote apod. - nemyslim

Bankovni vklady, resp. jejich vyuzivani bankou, funguji na prisne
statistickem principu -- banka vi, ze si nikdy nevyzvednou vsichni
klienti, vznika tzv. Sedlina (pokud me pamet nesali, tak dosahuje
az 70%), se kterou muze nakladat v podstate jako s jistymi penezi.
Samozrejme mluvime o beznych uctech (bez vypovedni lhuty), ukazte
mi nekoho, kdo necha lezet "par miliard" na takovem konte.

> si, ze ceske banky (a chovani v poslednim rocnim horizontu jiz zminene
> e-Banky to jasne naznacuje) jsou pripraveny na to, ze vydelavaji na
> 'zapujcenych' ci sverenych penezich, ale na poplatcich z transakci a
> jinych ve svete naprosto standardnich operacich... Ostatne, pohled na

Na poplatcich zadna banka nezbohatne... Podivejte se treba na
http://www1.csas.cz/servlet/RedirectServlet?pageID=1&itemId=158,
cituji:

  # Cisty prijem z poplatku a provizi vzrostl o 10% na 1 529 milionu Kc z 1 384 milionu Kc
  # Cisty urokovy vynos vzrostl o 18% na 4 046 milionu Kc z 3 425 milionu Kc

CS je navic sporitelna pro "drobne stradaly", ktera na poplatcich vybere
oproti ostatnim bankam (IMHO -- jsem liny to overovat) asi docela dost.
BTW CS nejvic vydalava, ze takhle ziskana male prostredky dale prodava
na mezibankovnim trhu.

--
                                                David Kuzela
-=[david na kuzela.cz]=-=[ICQ][24470559]=-=[http://penguin.cz/~dawyd]=-