Prepinanie klavesnic v Gnome

OldFrog oldfrog na volny.cz
Sobota Listopad 2 17:37:20 CET 2002

Martin Kebert wrote:

> [...]
>
>1) jako primarni klavesnici bych chtel US, jako sekundarni cz_qwerty
>2) Mozna za to muze XFree 4.1.0.1, mozna moje ruce ale nechodi mi ani Tvoje
>varianta. Ceska klavesnice pise OK, ale po prepnuti na ???(to je prave ze
>netusim na co to vlastne prepne) to pise uplny zverstva(Jako kdybych porad
>drzel pravy Alt).
>
>Tenhle problem mam od ty doby co existuje XFree 4.1.x (resp. nova ceska
>klavesnice). Takze to resim tak, ze v XF86Config-4 mam nastaveno "us" a
>prepinam si klavesnici pomoci xkbsel, kteryho mam namapovanej windowmanagerem

Hmm, jeste jsem pro jistotu otestoval mnou doporucene nastaveni a v
zminovanych
XFree86 Version 4.2.0 mi to funguje jak ma. Tj. vychozi je cz qwerty, po
prepnuti
us. Pravy ALT v kombinaci s ostatnimi klavesami generuje nejake zmetky.
To je divne,
byl jsem zvykly, ze prepnul docasne na "druhou" klavesnici.

Osobne nyni pouzivam klavesnici ceskou programatorskou, kterou jsem
ziskal zde
v konferenci od p. Ondreje Sureho a nemam zadne potize (puvodne mi schazely
locales, ale to uz jsem vyresil). Viz citace nize.

Zajimave je, ze neznam jedineho cloveka, kteremu by bylo zcela jasne,
jak klavesnice
v X funguje. Takze jsem se smiril s tim, ze vpodstate "magicky".

Fungujici klavesnici preje
OldFrog.