elektronicke knihy v *.prc

Martin Bodlák bodlak na email.cz
Úterý Listopad 5 21:45:38 CET 2002

Hezky den.

Jsem spolutvurce zmineneho webu Palmknihy, takze se citim schopen
odpovedet :-)

> *.prc je vseobecne format, urceny pro instalaci do zarizeni s palmOS,
> tedy to nemusi byt nutne jen elektronicke knihy, ale v podstate
> cokoliv.

Ano, *.prc (a *.pdb) jsou soubory instalovatelne do PalmOS zarizeni. Jinde
s tim opravdu mnoho slavy nenadelate. Ale existuji specialni pripady.
Jednim z nich jsou knihy v elektronickem formatu, e-knihy.

Ty mohou byt v ruznych formatech podle cteciho programu. Napr. na
platforme PalmOS vznikl format PalmDOC, ktery se ale pozdeji rozsiril i na
mnoho jinych platforem OS - mj. na PocketPC, Windows :-), vsude kde je
Java, a podobne. Tyto e-knihy byvaji v souborech *.pdb.

Jinym takovym formatem je Mobipocket format - a e-knihy v tomto formatu
zase byvaji *.prc. I pro tento format existuje rada ctecek pro ruzne OS a
ruzny hardware - pro PalmOS, PocketPC, EPOC, Windows... i pro specialni
pristroj na cteni e-knh, eBookman (v CR jsem jej jeste nevidel).

> mam dojem, ze mimo palmOS se to pouzivat moc neda a nic z toho
> nevytriskate.

Viz vyse, neni to uplne pravda.
Samozrejme v *.pdb/*.prc souborech nemusi byt jenom e-knihy, ale obecne
jakakoliv data a aplikace pro PalmOS a jen pro PalmOS.

> na strankach palmknihy.cz je specialni sekce prohlizecu elektronickych
> knih pro pc v tomto formatu,

A take pro jine platformy.

> (program vyzaduje javu a nezkousel jsem ho). problem je v tom, ze
> vsechny tyhle programky nepracuji s formatem *.prc, ale *.doc, coz
> neni neco, co vyleze z m$ office :-), ale pouze dalsi format pro
> elektronicke knihy na mobilnich zarizenich.

Jsou tam odkazy na cteci programy pro PalmDOC i Mobipocket soubory.

Kdyz budete konkretnejsi ve svem dotazu, muzu vam dat i konkretni
odpovedi, ovsem asi spis na soukromy mejl, tohle je dost OT...

Ale prosim o strpeni - nemam vzdy cas odpovedet hned, nekdy mi to den-dva
trva :-( To vite, cas... vsichni ho, zda se, mame malo.

Mb
--
Martin Bodlak, Ostrava, Czech Republic
http://bodlak.hyperlink.cz, bodlak na email.cz