Nove quoty (was Re: Quota neraguje)

Jan Kara jack na ucw.cz
Čtvrtek Listopad 7 17:58:00 CET 2002

> [...]
> ->> Radomír Ševčík wrote:
> ->> >>Radomír Ševčík <rsevcik na zln.cz> wrote:
> ->> > To vsechno jsem udelal. Zda se mi ale, ze na mem serveru je
> ->> nejaky hybrid
> ->> > quoty1 a quoty2. Quotacheck vytvori soubory aquota.user a aquota.group,
> ->> > zatimco quotaon stale hleda soubory quota.user a quota.group. Je to
> ->> > normalni? Zatim jsem jeste quotu2 nepouzival takze to nedokazu posoudit.
> ->> Nejde nahodou o Debian 3?
>
> -> Ano jde. Je tam nejaka chyba?
>
> Ja mam debian 3 ale pouzivam stare quoty... skusal som konvert na nove ale
  Dalo by se zjistit co? Docela by me to zajimalo...

> Rozumie niekto tym novym quotam?
  Tak trochu (psal jsem to :)).

>        convertquota  converts  old  quota  files  quota.user  and
>        quota.group  to  files aquota.user and aquota.group in new
>        format currently used by 2.4.0-ac? and newer or by Red Hat
>        Linux 2.4 kernels on filesystem.
>
> to znamena iba linux-ac verzie?
  To jsou kernely, ktere vydava Alan Cox (presneji Alan Cox vydava
dodatecne patche ke kernelu, ktere obsahuji nektere nove veci).

>        New  file  format  allows  using  quotas for 32-bit uids /
>        gids, setting quotas for root, accounting  used  space  in
>        bytes  (and  so allowing use of quotas in ReiserFS) and it
>        is also architecture independent. This  format  introduces
>        Radix  Tree  (a  simple  form  of tree structure) to quota
>        file.
>
> 1. tare quoty nemali 32bit UID ???
  Nemely.

> 2. quoty pre roota nie je skor problem quota subsystemu?
  Tuhle otazku jsem nejak nepochopil.

> 3. naco je radix tree? setri to miesto v porovnani so starym formatom
> suborov?
  Tak se to asi rici neda. Stary format pouzival derave soubory -> quota
  pro UID N byla ulozena v souboru na pozici N*sizeof(prislusna struktura).
  Pokud ale UID zacnou byt velka, tak zacnou byt velke i ty soubory a uz
  se s nimi neda rozumne pracovat (napr. quotacheck(8), ktery je musi
  projit cele trva moc dlouho). Takze novy format s radix tree sice
  fyzicky obvykle zabere vice mista, ale vysledny soubor je mensi.

  								Honza