Jak dostat data z poskozeneho disku?

OldFrog oldfrog na volny.cz
Pondělí Listopad 11 14:26:09 CET 2002

>Mam takovy neprijemny problem. Dostal se mi do ruky disk, ktery ma - podle
>vseho - ponekud nakopnutou elektroniku. MBR nezna tabulku part., neudrzi
>nastaveni po DOSovem fdisk /MBR, po zahrati se uplne prestane hlasit ...
>proste radost :-(
>Na tom disku jsou data, pochopitelne nezalohovana. Podarilo se mi udelat dd
>na svuj disk, ale ted bych se potreboval nejakym rozumnym zpusobem dostat k
>tem datum a dump smazat (prece jen 4GB zabiraji dost mista).
>Hledal jsem, hledal, ale nic primereneho jsem nenasel.
>Any idea?

Pokud Vam jde o pripojeni souboroveho svazku ulozeneho
na disku v binarni podobe, pouzijte neco jako:

# mount  dump.img  /mnt/tmp  -o loop

nebo

# mount  dump.img  /mnt/tmp  -t ext2 -o loop

Pokud se nepletu, tak nektere distribuce maji loop zarizeni
jako modul, takze jej nejdrive zavedte

# modprobe loop

(snad se modul jmenuje loop)

OldFrog.