klidovej provoz na inetu po kabelovce

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Úterý Listopad 12 08:50:33 CET 2002

Bob Koutsky wrote:
> Je to normalni? Kdyby to slo po ethernetu tak nereknu, tam se to
> ztrati, ale na ty kabelovce mi 2kB/sec sezrany ARPem prijdou jako
> zbytecne plytvani... neda se s tim neco delat? Pokud ano, co, a muzu to
> udelat sam nebo by museli spolupracovat v UPC (ztracena vec, ti do toho
> videj jeste min nez ja 8-( )...

On to take ethernet je. Presneji drive byl, oznaceni 10Broad36,
ale dneska je to vetsinou uz o dost vylepseno (dynamicke preladovani
frekvence dle aktualniho zaruseni pasma misto pevne, paralelni
vysilani ve vice svazcich, podpora plneho duplexu atd), ale logika
fungovani nad tim zustala stejna.
Ze se nad to cpou jeste dalsi vrstvy (PPPoE a spol.) je uz jina
vec.
Jsou mista v CR, kde je cela CATV logicky usporadana jako jeden
segment, pak se takovemu stavu clovek moc nemuze divit. Slusnejsi
firmy to maj vetsinou rozdeleno na segmenty na urovni sukndarnich
rozvodu, protoze primarni rozvody jsou ve skle a za tim na
prechodu na koax jsou routery.

	Majkl