Fwd: FW: Mravenec a kobylka ...

Pátek Listopad 15 10:09:16 CET 2002

Martin Sanda wrote:
> Když stát romům vzal jejich tradiční řemesla, rozbil jejich rodové struktury,
> nastěhoval je do paneláků a chtěl z nich vychovat "normální" Čechy, tak si

	??? Stat vzal? Nebylo to nahodou tak, ze konkretne romove coby kocovny
narod dorazil do CE (Central Europe) z Balkanu? A krici, ze nemuze delat
tady ten bordel, ktery mohl v Rumunsku, Bulharsku a jinych statech? Ma
se nove pristehovana komunita podrizovat oblasti, do ktere se
pristehovala a nebo se vsichni ostatni budou podrizovat nove komunite?!?!?

> to takřka nemožné a výsledky jsou téměř nulové. To je daleko snazší tvrdit,
> že je lepší "cikány" vystěhovat kamsi daleko, nebo je nechat pomřít hlady.

	Zrejme o problematice vubec nic nevite... (ja jsem konkretne z
Prostejova a meli jsme s nimi velmi vyrazne problemy!). To, co mnohokrat
a __OPAKOVANE__ dostali Romove zadarmo od naseho 'socialniho' statu pak
proflakaji v hospodach, bordelech, barech, automatech, z prispevku na
socialni by se v normalnich podminkach uzivilo vice ceskych rodin (za
tech cca 2.500 mesicne, co dostanete na dite ho vazne osatite, najite a
opecujete - vzdyt to akorat tak prosere... a beda, zda-li chcete vyuzit
skolky na vice jak 5 dnu, socialni je pryc - to je bohuzel dnesni
realita). Zrejme jste nevidel ty krasne byty, ktere byly doslova na
demolici po 1/2 rocnim obyvani touto mensinou.

	Ano, nejsou vsichni Romove stejni, znam spoustu slusny a pracovitych
lidi (Romu), bydli uplne normalne, jako my vsichni ostatni a nikdo na ne
neutoci. Zaroven to jsou ale Ti, kdo rovnez nekrici, jak je jim tu
spatne a jak musi do azylu. Jenze to jsou normalni lide, kteri jsou
ochotni pracovat a starat se o sebe stejne jako vsichni ostatni...

> Když jsem u zmíněných rasových vzorců uvažování, tak je dobré říci, že je máme
> v sobě všichni, bezesporu, ale myslím, že je dobré na ně upozorňovat. Pokud

	Uplne klidne, ja se k tomu priznam, ze jsem mozna castecne rasista, ale
proc? Protoze jsem se po dobrem snazil vyjit s kymkoli kdo byl v me
blizkosti, az se Vas naprosto okate mladi 'borci' z Cejlu budou snazit
okrast na kazdem rohu o mobil, kabelku, penize, doklady atd., mozna se
budete chovat jinak... - ten Cejl je jen velmi kriklavy priklad, stejne
tak mohu pouzit UAN Zvonarka, Wilsonovo nadrazi v Praze apod...

> Ne, nechci od vás seznam přečtené literatury, jenom mám velice často pocit, že
> množství lidí je sice velice dobře technicky vzdělaných, ale naprosto jim
> chybí jakékoli sociální vzdělání a cítění. Myslím si dokonce, že je to jedním
> z největších současných problémů.

	Mozna mate pravdu. A jelikoz se citim byt rovnez velmi dobre technicky
vzdelany, mozna Vam odpovim proc... Protoze jsem musel sakramentsky
hejbat svou prdeli, poctive se ucit, studovat, experimentovat atd. na
rozdil od vetsiny svych vrstevniku, pro ktere byl vrchol jejich umu
dobre stouchat kulecnik, byt schopen porazit 15 piv za vecer apod. - ze
by vetsina dnesni mladeze byla jina se nedomnivam, prece jen mi neni
tolik, abych nedokazal aspon trochu zapadnout at uz na diskotece ci
vesnicke zabave/tancovacce. Ja zpusob uvazovani a prozivani zivota
nikomu neberu, ale velmi silne me irituje, kdyz spousta lidi rika, jak
se maji spatne, jak se stat o ne nestara atd. a ja se ptam - Jak se
starate sami o sebe? Udivene na mne koukaji, ze by treba oni sami meli,
vzdyt tu prece mame stat... (a do nej musim povinne ja prispivat, ja
prispivam, ocekavam, ze dostanu stejne jako tito (casto) darmozrouti.
Bohuzel nekolik 'socialnich' vyhod - zdravotnictvi, skolstvi, socialni
podpora ve mne zanechava mirne receno uplne jine pocity, a to na nem
nastesti 'nejsem' zavisly, pouze jsem parkrat jejich sluzeb vyuzil)

[Mluvim o zdravych lidech, jelikoz jsem v nedavne dobe mel osobni
zkusenost s clovekem, opravdu bytostne zavyslem na pomoci statu (navic
oba jeho rodice na tom byly rovnez velmi bidne, otec 270 dnu v roce na
neschopence s chronickymi nemocemi, matka jiz 5. rok bez prace, kterou
skutecne intenzivne hleda!), nerikam, ze si zil spatne, ale nebyt toho,
ze mel strechu nad hlavou u rodicu a nejak vysli, tezko bych si
predstavil sebe na jeho miste ve vlastnim byte atd. - takze kdo se
vlastne z toho prerozdelovani ma dobre?]

> Ano, demokracie má spoustu neuvěřitelných problémů, ale zatím nikdo nic
> lepšího nevymyslel. Uznávám, že je to poněkud otřepané tvrzení, ale přesto

	Coz o to, vymysleno toho bylo vice, ale realizace nebyla uspesna. Ona
treba myslenka Komunismu je taky o necem jinem nez soucasne a minule
implementace... a z predpredchoziho odstavce mne za ultra levicoveho
muzete tezko povazovat...