Re: Doporucte editor (prosim bez flamewar :-))

Oak Oak.brno na seznam.cz
Středa Listopad 20 11:32:14 CET 2002

Dne 20. listopad 2002, <linux na linux.cz> napsal:

> On Wed, Nov 20, 2002 at 10:33:42AM +0100, Oak wrote:
>  Cim si to vysvetlujete?

Tím, že málo lidí okusilo, jak jednoduchý a efektivní vše může být.

>  Rychlosti svetla to bude stale rychlesi nez primo lec na hrbetu
>  mysi :-) (no flame)

Pozor, to jste na tenkém ledě. NoteTab, podle článků co jsem kdysi
četl, dostal i ocenění za čisté provedení, a to se podepisuje i na
jeho rychlosti. Jel bez zaváhání i na 486ce, kterou jsem kdysi měl.
Myslím, že se s GVim, KVim, či Xemacs apod. může co do rychlosti
směle měřit.
Neměli bychom něco odsuzovat, jen proto že to je jenom pod Wokna.

>  Vzdy se desim kdyz slysim o nove jazyku. Myslim, ze v rade pripadu by
>  stacil kvalitni podpora v podobe modulu do jazyku stavajicich. Umim
>  si predstavit VIM pouze s nejakym API v C na na tomto API navazane
>  objekty napr. v Pythonu (JS, Perlu apod.) a slozite konfiguracni
>  soubory psane _pouze_ v techto opravdovych a po strance syntaxe
>  promyslenych vecech (podpora Py ve Vimu je mi znama, jde o to
>  _pouze_:-)
>
>     Karel

To bude asi moje chyba, nevyjádřil jsem se možná srozumitelně.
Nemyslím nový programovací jazyk, ale právě jen ty knihovny, které by
zpracovaly Váš klip. Vždyť i zmíněný NoteTab využívá syntaxe
programovacího jazyku, tuším fortranu. Když pak píšete složitější
skripty, třeba s cykly, dost se to už podobá tomu programovacímu
jazyku. Ale _není_ to to samý, pořád se bere na zřetel účel.

Takovým znakem jednoduchosti je např. to, že pokud vytváříte šablonu,
je to vlastně výsledný dokument (třeba HTML či PHP) a jen v místech,
kde chcete při použití šablony něco měnit, jsou jakýsi tagy,
uvozující proměnné, či vnořené skripty, třeba cyklické zpracování
textu.

Princip takovýho editoru je taky v systému ukládání klipů, kterej
musí být uživatelsky co nejdostupnější. Pak odpadá třeba typický
hledání, kopírování částí zdrojáků a jejich modifikace, což u běžných
editorů _musíte_ dělat (pokud vše nepíšete vždy znovu, což asi ne).
Atd. atd. Jsem už dost OT.

Zdraví

Oak

Reklama: