Doporucte editor (prosim bez flamewar :-))

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Středa Listopad 20 12:20:50 CET 2002

On Wed, Nov 20, 2002 at 11:32:14AM +0100, Oak wrote:

> Tím, že málo lidí okusilo, jak jednoduchý a efektivní vše může být.

 Cca pred rokem a pul jsem presel z joe na vim a nutno rict, ze to
 bylo tvrde a ze na zacatku vubec ne jednoduche a elegantni, ale ted
 po te co jsem zvladl co jsem potreboval jsem spokoven a nemenil bych.

 Je mozne, ze velka cast lidi schopnych napsat nejaky editor (v
 Linuxu) je zaroven mnozinou lidi ochotnych investovat pocatecni cas
 do veci jako je vim, nebo emacs -- (tim nerikam, ze jsou to
 lepsi/horsi editory) -- a nasledne tato skupina lidi proste nevidi
 potrebu delat na dalsim editoru. Zaroven tato skupina vnima editor
 jako velmi a velmi zakladni vec a dost si rozmysli zmeni-li ho a za
 co. S udivem obcas sleduji jak nekdo dokaze kazdy tyden pouzivat jiny
 editor, IMHO pak nikdy opravdove efektivity nedosahne. To jak
 dulezite je byt v tom "svem" editoru pekne ukazuji solidni programy
 (mc, dobry MUA), ktere umoznuji nastavit si jako editor nejaky
 externi -- coz je vec ktera mne napriklad odrazuje od veci jako je
 evolution (nebo to lze?). Podobne vidim jako nutnost mit dostupny
 "svuj" editor i v textovem rezimu.

 Znam lidi co delaji temer jen pod M$-Win a maji naistalovany gvim :-)

> Pozor, to jste na tenkém ledě. NoteTab, podle článků co jsem kdysi
> četl, dostal i ocenění za čisté provedení, a to se podepisuje i na
> jeho rychlosti. Jel bez zaváhání i na 486ce, kterou jsem kdysi měl.

 Ja nemyslel rychlost CPU, ale rychlost ovladani a bylo to jen
 poznamka -- dost mozna, ze NoteTab lze ovladat jen a pouze
 klavesnici. Nevim.

> Neměli bychom něco odsuzovat, jen proto že to je jenom pod Wokna.

 Souhlas.

    Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>