Kvalitni MB pro Athlon/Duron s bezprobl. provozem v Linuxu?

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pondělí Listopad 25 23:28:01 CET 2002

On Mon, Nov 25, 2002 at 09:33:45PM +0100, Debian User wrote:
> Vim, ze je tohle tak akorat dobry zaklad na tezky flame, ale rad bych
> znal nazory a zkusenosti ostatnich, at se pak nedivim, ze mi to v Linuxu
> nefunguje tak, jak by mohlo. Nechci zadnou hi-end desku, neco tak do
> 4000,-, aby na tom fungovaly jak Durony, tak i Athlony. Nechci nic
> integrovaneho (tzn. zadne on-board LAN, MODEM, SOUND atd. vymyslenosti).

Integrovanou zvukovku mají dnes bohužel už skoro všichni, ale dá se
vypnout. Čím dál častější je bohužel i integrovaná síťová karta.

> Mohlo by to mit ATA133, AGP4x a minimalne 6PCI slotu. Taky bych si nerad
> koupil neco, do ceho za rok uz nekoupim ani baterku k BIOSu. Docela se
> mi zalibila "Abit KX7-333 SktA VIA KT333 ATX 1xAGP4X 6xPCI 4xDDR". Mate
> ji nekdo? Na abclinuxu jsem se docetl, ze podporuje jen ACPI - jsou s ni
> nejake problemy s jadrem 2.4.19?
> 							Vladimír Láník

Pokud by hlavním kritériem měla být cena, pak bych doporučoval Solteky,
nejspíš SL-75DRV5 nebo SL-75FRV. Pokud chcete něco solidnějšího, pak
dobré jméno má třeba ASUS, ale jsou trochu dražší. Za dobrý kompromis
považuji právě Abity, ale před KX7 bych dal přednost KD7, zejména pokud
vám jde o perspektivu pro budoucnost. DDR 400 a AGP 8X asi taková výhra
není, ale USB 2.0 už stojí za úvahu. Taky doporučuji zvážit Raid verzi:
ne snad že by to byl skutečný raid řadič, ale možnost připojení 4x2 disků
místo 2x2 není k zahození.

V praxi mám zatím vyzkoušený jen Soltek SL-75DRV5, ale jakmile to bude
možné, chystám se na Abit KD7-Raid.

                                                          Michal Kubeček