Zkusenosti se SW raid5

Úterý Listopad 26 11:27:52 CET 2002

Milan WWW Pikula wrote:
> Zatial jediny seriozny komentar mal Jaroslav Lukes, a sice ze do SCSI
> diskov sa naozaj DAVAJU lepsie media. Mozem poprosit upresnenie, o ake testy
> medii a o akych vyrobcov ide?

	Stejne jako dneska mate disky se zarukou 6 mesicu a 3 roky u IDE,
stejne je to v SCSI, co se tyce zaruky, nevim jak je to presne (zasadne
kupujeme disky s 3 letou zarucni lhutou), ale i u SCSI plati, ze levne
rady maji jen elektronickou stavebnici - IDE/SCSI a mechanicke casti a
vse okolo je stejne... rozdil je v radu stovek a vyse, ale spocitejte si
to TCO a Vas cas k tomu, zda-li se Vam skudlit za kazdou cenu vyplati...

	Nevim, zda-li to nekdo uz rekl, ale napr. vzpominana IBM jasne definuje
provozni podminky, napr. to, ze IDE disk urcite rady nesmi bezet vice
jak XY hodin v kuse apod. - pokud to porusite, pak mate smulu, otazka
dokazovani je vskutku zajimava ... a toho casu... - jinymi slovy, pokud
provozujete system v jinych podminkach nez garantuje spolehlivost
vyrobce jdete se bodnout. Nevim o tom, ze by predni vyrobci vyrabeli a
prodavali IDE disky urcene pro serverove nasazeni...

	Dalsi problem IDE disku je odvod tepla, daleko rychleji odejdou... znam
take par greenhornu, kteri jiz po X-te reklamuji IDE disky ze svych IDE
'serveru' v Server hostingovych centrech... a operovat se zatezi mi
pripada jako totalni ulet, tak stavim ten server, abych na nem neco
provozoval a nebo na to, aby uklizecka mela o bednu navic, kterou muze
znicit?