OT: DLT1 BENCHMARK problem tar a rychlost

patrik rybar rybar na datalock.sk
Středa Listopad 27 11:01:32 CET 2002

takze moje pokusy s onou DLT dopadly asi takto:

problem :  tar flakal data na /dev/st0 tak cca 30-200kb/sec
(zazalohovat tak 40gb zo servra by bolo asi ... :-))

na radu niekolkych z Vas som skusil este dump -- to iste :-( akurat spodna hranica bola o nieco
vyssia od 60kb/sec

- vymenili sme mechaniku (ten isty typ)
- pri vymene technik z Dell-u skontroloval zapojenie, kable, terminatory atd.
(nebol som pri tom, je to cca 360km)
- vyhodil som st z jadra a pouzivam modul
- skusil som dump

tar - pokial bez nastavenia (default hodnoty pre st modul mt bez kompresie)
	max 900kb/sec

pokial loadnem st modul s parametrom  /sbin/insmod st options st buffer_kbs=128
tar cvbf 128 /dev/st0 / --totals   == 32kb/sec, no proste ...

dump

st modul bez parametrov:

napr. dump -0ua -f /dev/st0 /home  cca 900kb/sec
pokial pouzijem nst0, t.j. usetrim nejake to previjanie atd.
+ zapnem hw kompresiu + nastavim density na 0x41
dostanem sa na krasnych (teda aspon oproti tym par kb/sec :-)):
DUMP: Average transfer rate: 2581 kB/s
ale aj tak je to podla mna malo

dlt je na
aic7892: Ultra160 Wide Channel A, SCSI Id=7, 32/253 SCBs
st
Version 20020205, bufsize 32768, wrt 30720, max init. bufs 4, s/g segs 16
kernel
2.4.18-17.7.xsmp
OS
RedHat 7.2

teraz je to v stave, ze som schopny v noci zazalohovat cca 38gb

ma niekto napad ako to zrychlit ?

- prekompilovat tar zo src ?
- mt ?
- kupit pradelnu snuru a zakoncit celozivotne dielo ?