ZBLAZNIL jsem se [Was: grub a disketa]

Zdenek SUTR Kaminski xkaminsk na rubisko.ascs.muni.cz
Středa Listopad 27 17:33:48 CET 2002

> 	Jenze RedHat XFS nijak zvlast IMHO nepodporuje, protoze tlaci na Ext3,
> stejne jako SuSE hlavne na ReiserFS, kdyz v nem ma prachy, o tom je taky
> biznis...:-)

:-)

> 	boot=/dev/hdc nebyl u mne nikdy problem...:-0 - dokonce tak dneska

Hmm, myslim, ze me podcenujete. Mam desku, na ktere kdyz mam disky hde a
hdg a dam boot=/dev/hdg, tak mi lilo zarve, ze "Warning: hdg is not the
first disk" ci jak je ta hlaska a uz nenabootuji :-( A pak mam desku, na
ktere kdyz udelam to same, tak mi nezarve. Ale hlavne jsem zjistil, ze v
jedne te desce musim mit volbu linear a v te druhe u toho sameho
disku musim mit lba32. A co ma byt na desce zakaznika, to netusim nikdy
:-(

Mozna to je bug lila a ja bych mel napsat asi nejaky email autorum.

> bootuju jedno zarizeni... - ja zasadne davam loader na disk, nikoli
> konkretni particii jako treba /dev/hda6 (to radsi bootuju loadlinem)

> <joke>No ne, on ten grub tu vyssi divci taky nema?:-)</joke>

:-)

> 	a neni to vec loaderu v bootsektoru na dane particii? LILO taky nic
> nevi o MS DOSu, ci WinXP.... (IMHO)

Jenze, kdyz lilu reknete, ze na /dev/hda3 jsou windoze a pak tu partisnu
nahodou zformatujete a date si tam neco jineho, tak musite lilo
preinstalovavat, protoze pri pristim bootu by vam to skoncilo na buh vi
jakem z tech 4 pismenek, uz nevim, ktere indikuje tento stav. U grubu si
jen nesmite preplacnout tu partisnu, ze ktere cte. Ale hlavne, kdyz si ji
nejak preplacnu nebo neco, tak porad mam ten svuj grub na te diskete a
nabootuji aspon do jineho OS na jine partisne. S lilem na toto muzu
zapomenout :-( Pokud nekdo dostane lilo na disketu tak, abych si rekl, co
budu bootovat, tak se klidne vratim k lilu, protoze nic jineho
nepotrebuji. Lilo je zase podle me na ovladani mnohem lepsi nez grub.
Rozumejte: zavolate do firmy, poprosite sekretarku, at nekoho sezene, kdo
umi z klavesnici, ona rekne, ze to zvladne, a ted ji vysvetlujte, ze musi
zmacknout e, pak najet na nejakyk radek, neco tam editovat, to ona po
telefonu nepochopi :-( Kdyz neni uplne pokazeny system, tak v tom lilu
preci jen pise parametry na jeden radek :-))) I to se obcas, sice zridka,
stava.

> 	K vasemu problemu, nechci se mylit (nepouzivam), ale nabyl jsem dojmu,
> ze Mandrake by v tomto pripade (podpora XFS) byl Vasi spasou... (IMHO
> staci 3 ci kolik disket, ne cele CD)

Ne, Yenya me za dobu, co jsem s nim spolupracoval a co me ucil ve skole,
naucil "milovat" RedHat. A sorry, ja neminim tahat nekde u sebe CD
Mandrake ci ho mit nainstalovany kvuli xfs, kdyz jsem zvykly na to, co mam
:-)  Nehlede na to, ze jsem s rh MAXIMALNE spokojeny (maximalne je opravdu
hodne relativni, protoze jsem nezkusil nic jineho - rozumej linuxoveho).

<noflame>
vsichni debianisti(ky), mandrakovci(kyne), slackwarovci(kyne),
redhatovci(kyne) a buh vi kdo jeste se muzou jit zahrabat pred NetBSD
:-)))
(doufam, ze to cte muj vedouci diplomky)
</noflame>

 Ale hlavne Mandrake se svym XFS sice mozna resi rescue mod, ale neresi mi
ten problem nabootovani do jineho OS v pripade spatne nainstalovaneho
bootloaderu

To resi jen grub :-)

Ale s grubem jsem mel zase ten problem, ze kdyz jsem mel hda a hde a
detekce hda byla v biosu vypnuta a grub jsem instaloval do hde, tak ve
chvili, kdy jsem zapnul v biosu hda nebo jsem tam pridal hdc a zapomel
jeho detekci vypnout a zacal jsem bootovat z hde, tak mi grub rekl cosi o
recognized a hrabnul jak na hdc, tak na hde a chciplo to a kdyz jsem pak
vypl detekci hdc, resp. jsem ho vytahl, tak to uz taky nenabootovalo.
Tohle zase umi pekne lilo. Jak na tom disku, na kterem je nainstalovane,
je vsechno v poradku a lilo je take v poradku naistalovane, tak disk muzu
prenaset kam chci a strkat k tomu disky jak chci a je vse OK pokud
zaridim, ze se bootuje z disku, kde je lilo.
Tohle zase neumi grub.

Ja bych chtel blbuvzdorny zavadec.

Ale tyhle problemy snad resim jen ja. Kloudni lidi strci do komplu disk,
nainstaluji system a disk vytahuji, az kdyz chcipne.

Hezky vecer.

Bc. Zdenek Kaminski <xkaminsk at fi.muni.cz>

homepage: http://www.fi.muni.cz/~xkaminsk/
IPv6 router homepage: http://merlot.ics.muni.cz/
Key: 0xD7315488
Key fingerprint: 3CB0 8108 CB76 446E 2895 AF33 9B3A 851B D731 5488